بیمه ورزشی چیست (راهنمای جامع سال 1402)

بیمه ورزشی چیست؟ بیمه و رزشی از مالک بیمه نامه در برابر حوادث، دعاوی و خسارات ناشی از یا در جریان یک رویداد ورزشی که سازمان آنها با آن درگیر است محافظت مالی می کند.ضروری است که سازمان های ورزشی و تفریحی از دارایی های خود با بیمه مناسب محافظت کنند.

بیمه نامه های ورزشی برای پوشش بازیکنان آماتور و حرفه ای، باشگاه ها، گروه ها و انجمن ها و سازمان ها در صنعت ورزش طراحی شده اند.انواع مختلفی از دسته بندی های بیمه ورزشی تخصصی، از جمله بسته های بیمه کسب و کار یا مشتریان ورزشی وجود دارد که نشان دهنده انواع بیمه های تجاری معمولی، به علاوه دسته های اضافی است.

بیمه ورزشی شامل چه مواردی می شود (برای سازمان های ورزشی)

بیمه ورزشی فقط یک نوع بیمه نیست. در واقع پنج نوع بیمه ورزشی وجود دارد. اگر عضو یک سازمان ورزشی هستید، باید تمام انواع پوشش های زیر را بخرید تا مطمئن شوید که برای هر گونه شرایط احتمالی آماده هستید.

بیمه ورزشی حوادث

اگر هر غیر بازیکنی در طول یکی از رویدادهای سازمان شما آسیب ببیند، بیمه حوادث هزینه های پزشکی مربوطه را پرداخت می کند. یک غیر بازیکن می تواند یک داوطلب، یک تماشاگر یا یک کودک باشد. واقعیت غم انگیز این است که بسیاری از مردم پوشش پزشکی ندارند و ممکن است نتوانند هزینه درمان حادثه را پرداخت کنند.

بیمه ورزشی حوادث

این پوشش تضمین می کند که طرف های آسیب دیده مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کنند و احتمال شکایت از شما را کاهش می دهد.

بیمه مسئولیت عمومی

این بیمه برای زمانی است که یک تماشاگر یا بازیکن ادعا می کند که به دلیل سهل انگاری سازمان یا لیگ متحمل آسیب یا خسارت مالی شده است. هنگام دریافت این نوع پوشش، مطمئن شوید که نه تنها سازمان ورزش، بلکه مدیران، افسران، کارمندان و داوطلبان آن را نیز پوشش می دهد. اگر خارج از دادگاه تسویه حساب کنید یا دادگاهی علیه شما حکم کند، این بیمه نامه پرداخت خواهد شد. حتی اگر از شما شکایت شود و در دادگاه برنده شوید، باید هزینه های وکیل مدافع را بپردازید. بیمه مسئولیت عمومی هزینه های وکیل را برای شما پرداخت می کند.

بیمه مسئولیت عمومی
بیمه مسئولیت عمومی

بیمه مدیران و افسران

این امر از سازمان ورزشی شما در برابر افرادی محافظت می کند که شکایت هایی را مطرح می کنند و ادعا می کنند سوء مدیریت سازمان ورزشی شما حقوق آنها را طبق قوانین نقض کرده یا باعث آسیب اقتصادی یا ضرر مالی آنها شده است. برای مثال، یک تماشاگر ممکن است ادعا کند که سازمان ورزشی شما قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) را نقض کرده است. یا، یک بازیکن یا کارکنان لیگ ممکن است ادعای فسخ نادرست کنند.

مانند بیمه مسئولیت عمومی ، بیمه مدیران و افسران در صورت تسویه حساب خارج از دادگاه یا حکم دادگاه علیه شما پرداخت خواهد کرد. هزینه های وکیل مدافع را نیز پوشش می دهد. با وجود نام این پوشش، سیاست باید فراتر از پوشش مدیران و افسران باشد و کارکنان و داوطلبان را نیز شامل شود.

بیمه جرم

این بیمه از سازمان شما در برابر خسارات مالی متحمل شده در صورت اختلاس توسط کارمندان یا داوطلبان شما یا سرقت پول توسط شخصی خارج از سازمان محافظت می کند.

بیمه تجهیزات

به عبارت ساده، بیمه تجهیزات خسارت تجهیزات ورزشی سازمان شما (مانند لباس، تجهیزات ورزشی، تجهیزات ساختمانی، تابلوها، نرده ها و ساختمان های کوچک) را در نتیجه آتش سوزی، صاعقه، باد، سرقت و خرابکاری پوشش می دهد.

عدم خرید هر یک از این خط‌ مشی‌ها می‌تواند منجر به شکایت از شما به دلیل سهل انگاری مدیریتی شود. برخی از سازمان‌های ورزشی ممکن است به سیاست‌های اضافی مانند املاک، خودرو یا جبران خسارت کارگران نیاز داشته باشند.

فواید بیمه ورزشی برای سازمان های ورزشی چیست

بزرگترین مزیت بیمه ورزشی این است که از سلامت مالی یک لیگ ورزشی، تیم یا سازمان محافظت می کند. حتی یک لیگ یا تیمی که از بودجه خوبی برخوردار است، می‌تواند به سرعت پس از یک دعوای قضایی دچار آشفتگی مالی شود. این می تواند منجر به خاتمه کارمندان یا حتی پایان کار سازمان شود. با توجه به اینکه افراد زیادی برای کسب درآمد به لیگ متکی هستند، بیمه ورزشی یک ضرورت است.

بیمه ورزشی همچنین تضمین می کند که شرکت کنندگانی که در حین بازی آسیب دیده اند، بدون توجه به پوشش بیمه پزشکی شخصی خود، می توانند به سرعت تحت درمان قرار گیرند.

 

دریافت بیمه ورزشی آنلاین برای ورزشکاران

اگر ورزشکار هستید و میخواهید خود را بیمه نمایید ادامه مطلب را از اسپرت مال بخوانید.

بیمه ورزشی را چگونه بگیریم

از این پس صدور و تمدید کارت بیمه ورزشی به صورت آنلاین و از طریق سامانه جدید فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌شود.

به گزارش اسپرت مال ورزشکاران، مربیان و داوران می‌توانند به صورت آنلاین از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی با دارا بودن کارت بیمه ورزشی علاوه بر دریافت کمک هزینه درمان تا سقف هفت میلیون تومان، از تسهیلات ویژه خدمات مراکز مورد تایید هیات پزشکی ورزشی شهرستان نیز استفاده کنند.

علی رضایی، سرپرست اداره ورزش و جوانان آبادان اظهار داشت: هزینه دریافت این کارت‌ها ۱۵ هزارتومان و دارای یک سال اعتبار است. در این سامانه دارندگان کارت بیمه با استفاده از کد ملی به سهولت می‌توانند ثبت‌نام و تمدید کارت‌های بیمه ورزشی را انجام دهند و از طریق اینترنت به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات ثبت نامی خود دسترسی دارند.

وی تاکید کرد: تا پیش از این متقاضیان باید به صورت حضوری به هیات پزشکی مراجعه و با ارائه فیش بانکی نسبت به دریافت کارت بیمه ورزشی اقدام می کردند.

رضایی توضیح داد: سامانه صدور و پیگیری کارت بیمه به نشانی http://insurance.ifsm.ir است و تلفن گویای 83826-021 مربوط به فدراسیون پزشکی ورزشی جهت سایر پیگیری‌ها در نظر گرفته شده است.

ثبت نام بیمه ورزشی

چگونه بیمه ورزشی را تمدید کنیم

شما می‌توانید بیمه‌نامه ورزشی خود را به‌صورت آنلاین و با مراجعه به سایت https://insurance.ifsm.ir/ خریداری نمایید. با پرداخت هزینه بیمه ورزشی می‌توانید استفاده از این بیمه‌نامه به‌راحتی برای شما امکان‌پذیر می‌باشد. مراحل خرید این بیمه‌نامه را دنبال کنید:

  • به سایت بیمه مراجعه کرده و گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.
  • کد ملی خود را وارد نمایید.
  • اطلاعات فردی خواسته‌شده را کامل نمایید.
  • اطلاعات واردشده را تایید کنید.
  • دریافت نمودن کد تایید
  • تعیین رمز عبور
  • ثبت نام و عضویت جدید
  • اطلاعات ورزشی خود را واردکرده و تکمیل نمایید.
  • هزینه بیمه ورزشی را پرداخت کنید.

هزینه بیمه ورزشی در سال 1401چقدر است

به‌تازگی هزینه حق بیمه ورزشی افزایش یافته و به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

لازم است بدانید که قیمت بیمه ورزشی ۱۴۰۱ برابر با ۴۰ هزار تومان در سال است که ورزشکاران و کلیه فعالان حوزه ورزشی باید آن را به عنوان حق بیمه ورزش خود پرداخت نمایند. قیمت کارت بیمه ورزشی هم با همین حساب می‌شود. البته این را باید در هنگام ثبت نام بپرسید.

هر سال تغییرات اندکی در حق بیمه صورت می گیرد که علیرغم آن تغییرات، باز هم این رشته بیمه، بسیار اقتصادی و قابل قبول محسوب می‌شود.

سایت فدراسیون بیمه ورزشی insurance.ifsm.ir
هزینه بیمه ورزشی 40 هزار تومان در سال جدید
نحوه گرفتن بیمه ورزشی بصورت آنلاین
فواید بیمه ورزشی محافظت مالی از ورزشکار و سازمان ورزشی
قابلیت استعلام آنلاین بیمه ورزشی وجود دارد
تلفن فدراسیون بیمه ورزشی 021 83826
ساعت کاری فدراسیون بیمه ورزشی 8 صبح تا 3 بعد از ظهر
آدرس منطقه 7-ایرانشهر-خیابان مفتح-خیابان ورزنده

شماره بیمه ورزشی چیست

بعد از ثبت نام شما در فدراسیون بیمه ورزشی، شماره ای برای شما داده میشود که با آن میتوانید بیمه ورزشی خود را پیگیری نمایید.

بیمه ورزشکاران

خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه‌نامه ورزشی نیست

  1. حوادث رانندگی ورزشکار
  2. آسیب در اثر مصرف مصرف داروهای غیرمرتبط با مصدومیت ورزشکار
  3. روش‌های درمانی تایید نشده مانند استفاده از طب سوزنی ، حجامت و غیره
  4. هزینه درمان بیماری‌های داخلی همانند بیماری‌های کلیوی‌، قبلی و گوارشی (حتی اگر طی فعالیت ورزشی تشدید شده باشند.)
  5. هزینه آمبولانس
  6. هزینه داروهای خارجی در مواردی که مشابه داخلی آن‌ها موجود است.
  7. هزینه عینک‌، عصا‌، انواع پرتز و آروتز
  8. هزینه‌های درمانی برای صدمات در محیط‌های غیرمجاز یا محیط های غیر از سالن های ورزشی
  9. هزینه فرد همراه ،خدمات و غذا در بیمارستان
  10. هزینه معاینه و آزمایش و اقدامات تشخیصی غیر مرتبط به فعالیت ورزشی همانند آبسه، آپاندیست و غیره (حتی اگر طی فعالیت ورزشی تشدید شده باشند.)
  11. هزینه معاینه، آزمایش و دیگر اقدامات تشخیصی برای آسیب های غیرمرتبط با فعالیت های ورزشی
  12. تطابق نداشتن اطلاعات مندرج در مدارک درمانی و گزارش حادثه
  13. هرگونه آسیب به دلایل غیرورزشی حتی در محیط‌های ورزشی
  14. عمل زیبایی و جراحی پلاستیک
  15. ورزشکاران عضو کمیته خدمات درمانی
  16. مواردی از هزینه‌های بستری در بیمارستان مانند هزینه همراه، ساک و اتاق خصوصی
  17. عمل جراحی سپتوپلاستی و رینوپلاستی

امیدواریم از این مقاله در مورد بیمه ورزشی استفاده کرده باشید.منتظر نظرات، سوالات و پیشنهادات شما از طریق کامنت هستیم.

4.2/5 - (4 امتیاز)

نظر

  • امید
    13 تیر 1402 در 16:12

    سلام من میخوام بیمه ورزشی بگیرم. اما از دیروز تاحالا سعی میکنم اما سایت بسته است. چیکار کنم؟ خیلی فوری هستش

    • اشرفی (اسپرت مال)
      13 تیر 1402 در 18:29

      سلام چاره نیس از سایتش باید اقدام کنید

  • کاربر والدین
    11 شهریور 1402 در 10:37

    فرزند من در گود زورخانه میله اهنی روی دستش افتاد و شکسته که به جراحی و پلاتین کشیده شده هست. و فرزندم دارای بیمه ورزشی بوده است. الان برای استفاده از بیمه ورزشی چه هزینه های متقبلش میشوند برای استفاده از این بیمه چه روندی باید طی شود.

افزودن دیدگاه