ترامپولین ورزشی چیست و چه مزایایی دارد در سال 2023

این مقاله از اسپرت مال درباره ترامپولین ورزشی صحبت میکنیم و مزایای ترامپولین را مورد بررسی قرار میدهیم.همچنین اطلاعات کاربردی دیگری در مورد ترامپولین ورزشی به شما عزیزان ارائه خواهد شد، با اسپرت مال همراه باشید.

ترامپولین ورزشی چیست

ترامپولینگ یک ورزش المپیکی است که در آن ورزشکاران در حالی که با بالا و پایین می پرند، حرکات آکروباتیک انجام می دهند.این ورزش است که به ورزشکاری قوی و شجاع و بااراده نیاز دارد. این ورزش بسیار خطرناک است زیرا ورزشکاران در حالی که در هوا هستند، ترفندهای بسیار دشواری را انجام می دهند، که این مسئله چیزی است که هم برای ورزشکاران و هم برای هواداران هیجان انگیز و جذاب است.

ترامپولین ورزشی چیست

ترامپولین هم یک فعالیت تفریحی و هم یک ورزش آکروباتیک است که در آن افراد باید مهارت های خود را هنگام جدا شدن از ترامپولین انجام دهند. ترامپولین به عنوان یک ابزار تمرینی آکروباتیک استفاده می شود و همچنین یک ورزش رقابتی المپیکی محسوب می شود، بنابراین سطوح عملکرد در این ورزش بسیار متغیر است. بازیکنان این ورزش را بر روی یک ترامپولین ورزشی انجام می دهند که در اصل یک پارچه ارتجاعی قوی است که بین یک قاب با فنرهای مارپیچ کشیده شده است.

مزایای ترامپولین ورزشی

بله، پریدن روی ترامپولین تمام بدن را تمرین می دهد. نیرویی که جهش ایجاد می کند، به عضله سازی و سوزاندن سریع چربی کمک می کند.این کار هر قسمت از بدن شما را سفت می گرداند، از جمله پاها، ران ها، بازوها، باسن و شکم. همچنین دارای مزیت افزوده بهبود چابکی و تعادل است!

مردم عموماً با رفتن به باشگاه یا دوچرخه سواری را به عنوان ورزش انجام میدهند، اما امروزه، همه فواید ترامپولین برای سلامتی و اینکه چگونه پریدن روی ترامپولین برای کاهش وزن مفید است، را بررسی می کنیم.

آیا می‌دانستید که ترامپولن زدن ۶۸ درصد مؤثرتر از دویدن نیم ساعته شماست؟ مجله فیزیولوژی کاربردی ناسا از این موضوع حمایت می کند و نشان می دهد که تمرینات ریباند در مقایسه با دویدن چقدر کارآمدتر است. ممکن است خیلی خوب به نظر برسد و درست باشد، اما مزایای سلامتی پریدن روی ترامپولین افسانه نیست. حتی یک مطالعه توسط شورای آمریکایی ورزش (ACE) نشان داد که یک برنامه تمرینی 20 دقیقه ای ترامپولین به اندازه دویدن با سرعت 10 کیلومتر در ساعت برای مدت زمان مشابه کالری می سوزاند.

دلایل دیگری که نشان می دهد پریدن روی ترامپولین ورزشی خوب است عبارتند از:

  • افزایش گردش خون
  • تعادل و هماهنگی بهبود یافته
  • قدرت هسته بهتر
  • بهبود تراکم استخوان
  • افزایش آمادگی قلبی عروقی
  • تنظیم متابولیسم
  • افزایش قدرت عضلانی

ترامپولین یک تمرین هوازی شدید است، به این معنی که سرعت پمپاژ خون و در نتیجه اکسیژن را در بدن شما افزایش می دهد. این ماهیچه های سیستم قلبی عروقی شما را تقویت می کند و افزایش سطح اکسیژن باعث می شود، احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید! پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 با فعال ماندن بسیار مهم است.

نه تنها این، بلکه ورزش ترامپولین، هجوم هورمون‌ها و ترکیبات مثبتی مانند آدرنالین، دوپامین و سروتونین را فراهم می‌کند. همچنین به همان اندازه مهم، سیستم لنفاوی سالم است که سطح مایعات بدن شما را حفظ می‌کند، مواد سمی را فیلتر می‌کند و بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم ایمنی بدن شما است. برای حرکت دادن مایعات لنفاوی در سراسر عروق داخل بدن، به حرکت بالا و پایین بدن نیاز داریم. ترامپولین می‌تواند جریان لنفاوی را تا 30 برابر افزایش دهد، زیرا شما به طور متناوب بین بی وزنی و نیروی گرانشی مضاعف قرار می‌گیرید.

این سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی را حمل کند و خود را از مواد زائد پاک نماید.

همه دلایل خوب برای اینکه چرا باید ترامپولین برای ورزش بخرید، وجود دارد. به خصوص اگر فرزندان شما هنوز به اندازه کافی برای دوچرخه های بچه گانه بزرگ نشده اند. همچنین می‌توانید با بازی روی ترامپولین بچه‌هایتان را فعال کنید.

مزایای ترامپولین ورزشی

ترامپولین ورزشی برای تقویت مفاصل و استخوان شما خوب است

دویدن یکی از محبوب ترین راه های ورزش است، اما می تواند برای مفاصل شما سخت باشد و منجر به آسیب های ارتوپدی شود. در حالی که ترامپولین حرکات بسیار مشابه دویدن را شامل می شود، ترامپولین خود در واقع برخی از ضربه ها را جذب می کند و در نتیجه ضربه کمتری به زانوها، پاها، باسن و ستون فقرات شما وارد می نماید. پرش‌های مکرر همچنین استخوان‌های شما را در فواصل زمانی معین تحت فشار خفیف قرار می‌دهد. در نهایت، شما با دو برابر نیروی گرانشی فرود می‌آیید!

مانند اینکه چگونه یک واکسن از مقدار کمی بیماری برای محافظت از شما استفاده می کند، بعداً، این مقدار کمی استرس تراکم استخوان شما را بهبود می بخشد و به جلوگیری از اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان در آینده کمک می کند.

وقتی می دوید، اسکواش بازی می کنید یا بصورت معمولی پرش انجام می دهید، چیزی برای جذب نیروی تکان دهنده تماس شما با زمین وجود ندارد. در ترامپولین، شما همچنان از مزایای تمرینات قلبی عروقی و اسکلتی عضلانی بهره مند می شوید، اما تشک بیش از 80 درصد از تاثیر را بر روی مفاصل شما وارد می کند. ترامپولین ها پرش عمودی کاملی دارند، بنابراین احتمال رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی نیز بسیار کمتر است.

ترامپولین ورزشی برای تقویت مفاصل و استخوان شما خوب است
ترامپولین ورزشی برای تقویت مفاصل و استخوان شما خوب است

آیا پریدن روی ترامپولین ورزشی برای کاهش وزن مفید است

فقط 30 دقیقه پریدن در روز روی ترامپولین برای کاهش وزن مفید است. هرچه ضربان قلب شما بیشتر باشد و بیشتر عرق کنید، نتیجه کاهش وزن بهتری خواهد شد. به جای اینکه از فکر یک جلسه طولانی دویدن خسته شوید، روزی 30 دقیقه برای کاهش وزن روی ترامپولین خود بپرید.

هنگامی که یک ترامپولین برای کاهش وزن دارید، می توانید سطح کلی تناسب اندام خود را تغییر دهید و طیف وسیعی از مزایای سلامتی را تجربه کنید. فراموش نکنیم که پرش کردن نیز بسیار لذت‌بخش‌تر از سایر ورزش‌ها است و زمانی که شما سرگرم می‌شوید، زمان می‌گذرد!

این یکی از بزرگترین مزیت های ترامپولین اینکه انجام آن آسان بوده و برای کاهش وزن نیز عالی است. از آنجایی که پریدن روی ترامپولین یک تمرین با شدت متوسط تا شدید در نظر گرفته می‌شود، نتایجی مشابه با ورزش (مانند بسکتبال یا فوتبال)، دوچرخه‌سواری یا دویدن با سرعت نسبتاً سریع دریافت می‌کنید.

اما به همین دلیل است که کاهش وزن ترامپولین فوق العاده است. هنگامی که افراد در یک مطالعه ACE میزان فعالیت خود را ارزیابی کردند، نمرات آنها با ورزش با شدت سبک تا متوسط مطابقت داشت. سپس می توانید هنگام پریدن روی ترامپولین وزن بیشتری کم کنید زیرا می توانید برای مدت طولانی تری ورزش کنید! نه تنها تلاش کمتری به نظر می رسد، بلکه شروع کار نیز بسیار آسان است. هیچ تجهیزات، آمادگی یا مربی خاصی برای تمرین ترامپولین مورد نیاز نیست.

فقط روی ترامپولین خود بپرید و شروع به پریدن کنید – واقعاً به همین راحتی است! برای اینکه تمرین خود را به سطح بعدی برسانید، حتی می توانید برخی از تمرینات مخصوص ترامپولین را امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید که در ابتدا با 10 دقیقه پرش ساده کار را آسان کنید.

سعی کنید دفعات پرش های خود را افزایش دهید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید، زیرا جهش قوی به مدت 10 دقیقه باید مانند دویدن یا دویدن به مدت 30 دقیقه روی بدن شما تأثیر بگذارد.

آناتومی پرش و کاهش وزن با ترامپولین ورزشی

آناتومی پرش و کاهش وزن با ترامپولین ورزشی
آناتومی پرش و کاهش وزن با ترامپولین ورزشی

هنگامی که شما در حال پرش هستید، بدن شما باید سوختی را برای ماهیچه های شما فراهم کند تا آنها به طور موثرتر کار کنند.

مجموعه‌ای از واکنش‌ها در داخل سلول‌های شما اتفاق می‌افتد که تا حدی از ذخایر کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به عنوان انرژی استفاده می‌کنند (سلام کاهش وزن!):

  • عضلات شما به ذخایر گلوکز و آدنوزین تری فسفات (ATP) دست میبرد تا تمرین شما را آغاز کند. از آنجایی که بدن شما باید ATP را با استفاده از اکسیژن بسوزاند، ضربان تنفس شما افزایش می یابد تا میزان اکسیژن در بدن شما افزایش یابد.
  • در طی این فرآیند، ریه‌های شما نیز وارد عمل می‌شوند. تنفس شما را حتی سنگین‌تر می‌کنند تا میزان اکسیژنی که دریافت می‌کنید، بیشتر شود.
  • ضربان قلب شما افزایش می یابد تا خون پر از اکسیژن بیشتری را به عضلات شما برساند. هرچه تناسب اندام بهتری داشته باشید، این روند آسان تر است.
  • در حالی که بدن شما روی رساندن اکسیژن به ماهیچه ها تمرکز می کند، سایر عملکردهای غیر ضروری مانند هضم در معده را کند می کند.
  • مغز شما جرقه می زند، متمرکزتر و هوشیارتر می شود. همچنین ورزش را به عنوان نوعی استرس می شناسد و در پاسخ تعدادی مواد شیمیایی آزاد می کند. اینها عبارتند از اندورفین و سروتونین که مسئول ایجاد حالت خوشی طبیعی در پایان تمرین هستند.
  • دمای مرکزی شما افزایش می‌یابد و در نتیجه رگ‌های خونی پوست گشاد می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا سریع‌تر خنک شوید.

ترامپولین ورزشی1

دویدن در مقابل ترامپولین

دویدن به مدت 30 دقیقه می تواند بین 200 تا 300 کالری بسوزاند. جهش بالا و پایین روی ترامپولین اعداد بسیار مشابه را می سوزاند. با این حال، اگر تمرینات دیگری را در طول پرش ترامپولین انجام دهید، به طور بالقوه می توانید این تعداد را دو برابر کنید.

ترامپولین روی چه ماهیچه هایی کار می کند

پریدن روی ترامپولین کل بدن را تمرین می دهد و نیروی g که پرش ایجاد می کند به عضله سازی و سوزاندن سریع چربی کمک می کند. عضلاتی که ترامپولین تمرین می دهد شامل پاها، ران ها، بازوها، باسن و شکم است. همچنین دارای مزیت افزوده بهبود چابکی و تعادل است. عضلات پای شما باید سخت کار کنند تا با جاذبه مقابله کنند و شما را به سمت آسمان هل دهند.

پرش شدید و مکرر به این معنی است که عضلات شما بیشتر از هر تمرین دیگری منقبض و آزاد می شوند. این کار قدرت آنها را افزایش می دهد و در عین حال آنها را تقویت می کند. و ترامپولین فقط عضلات پای شما را تقویت نمی کند. از آنجایی که شما برای حفظ تعادل و حرکت در هوا خود را می‌پیچانید، شکم و عضلات مرکزی بدن خود را نیز تمرین می‌دهید.

هر بار که می پرید و دوباره روی تشک فرود می آیید، عضلات شکم و پشت با هم منقبض می شوند. در حالی که می پرید، چند تمرین ساده ترامپولین را انجام دهید و می توانید تمام بدن خود را آتش بزنید! فراموش نکنید که ترامپولین عضلات بیشتری از جمله مفاصل، تاندون ها و رباط ها را تمرین می کند. همچنین ورزش مناسبی برای افراد مبتلا به آرتریت خفیف است و می تواند به کاهش درد مفاصل آرتروز کمک کند.

چگونه ترامپولین ورزشی انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد

آیا سال‌ها می‌گذرد و همچنان نمی‌توانید انگشتان پاهایتان را لمس کنید، یا برای بلند شدن از روی زمین دچار مشقت میشوید؟ شاید نتوانید به یاد بیاورید که چه زمانی بدن شما سفت نبود. احتمالاً انعطاف پذیری ضعیفی دارید. مهم نیست سن یا وزن شما چقدر است، شما می توانید انعطاف پذیری خود را به راحتی در خانه بهبود بخشید!

بیشتر بخوانید: انواع آجر یوگا (3 نوع اصلی) و نحوه استفاده از آن ها

انعطاف پذیری چیست

انعطاف پذیری به دامنه حرکت در یک مفصل یا در مجموعه مفاصل اشاره دارد. ارتباط مستقیمی با حرکات بدن شما دارد و اینکه چقدر راحت می توانید حرکت کنید. انعطاف پذیری ما می تواند در سراسر بدن ما متفاوت باشد. بسته به شرایطی مانند سطح فعالیت بدنی ما، ممکن است با افزایش سن بهتر یا بدتر شود. افزایش انعطاف پذیری شما از چند جهت مفید است. این به بدن ما اجازه می دهد تا آزادانه تر و با دامنه حرکتی کامل تر حرکت کند و به ما این امکان را می دهد که فعالیت های روزانه را راحت تر انجام دهیم. انعطاف‌پذیری بهبود یافته همچنین می‌تواند درد عضلانی را کاهش دهد و با شل کردن عضلات و مفاصل سفت از آسیب جلوگیری کند.

ترامپولین ورزشی12

استفاده از ترامپولین ورزشی

شما می توانید انعطاف پذیری خود را از راحتی خانه خود و بدون هیچ گونه راهنمایی یا هزینه حرفه ای، مهم نیست که چه کسی هستید، افزایش دهید! تشک ترامپولین به دلیل خاصیت ارتجاعی (و همچنین یوگا و پیلاتس) سطح کششی عالی را ایجاد می کند.

نکته کلیدی انجام حرکات کششی کوچک و مداوم روزانه است. به خود یادآوری کنید که یک شبه ژیمناستیک نخواهید شد، اما نتایج کمی را در هر روز خواهید دید. احتمالاً با “کشش استاتیک” آشنا هستید – انجام یک کشش در یک زمان و نگه داشتن آن برای حدود 30 ثانیه. با این حال، کشش پویا، که شامل حرکت است، نیز مفید است.

حتی می توانید آن را روی ترامپولین خود امتحان کنید:

  • گرم کردن با چند جهش اولیه سپس، تمرین‌های انعطاف‌پذیری مانند اسکات جهشی یا تقسیم پا در هوا را در جلسات اختصاصی ترامپولین خود بگنجانید.
  • سعی کنید هر بار روی کشش پویا یک گروه عضلانی تمرکز کنید.
  • با یک جلسه کششی استاتیک آهسته و پیوسته روی تشک پرش ترامپولین خود را به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید: مزایای وال بال یا توپ دیواری با 3 تمرین عالی

تمرین ریباندینگ ترامپولین

از آنجایی که مشکل چاقی در جهان به ابعاد همه گیری می رسد، بسیاری از مردم به دنبال راه های سرگرم کننده برای ورزش هستند که بهزیستی آنها را بهبود بخشد. علاوه بر افرادی که می خواهند سبک زندگی خود را تغییر دهند، علاقه مندان به ورزش در هر سنی نیز به دنبال برنامه های تمرینی مبتنی بر ترامپولین هستند که به برنامه های ریباند نیز معروف هستند.

معمولاً مشخص است که اتخاذ برنامه‌های تمرینی ریباندینگ ترامپولین راه‌های بسیار خوبی برای بازگشت به یک سایز سالم است، اما آیا می‌دانستید که می‌تواند تراکم استخوان را افزایش دهد، بدن را سم زدایی کند و سیستم ایمنی را تحریک نماید؟

طبق گفته روبین و بولور، کارشناسان کاهش وزن و نویسندگان Perfect Weight America، «پریدن روی ترامپولین یکی از بهترین و کامل‌ترین تمرینات بی‌هوازی است که می‌توانید انجام دهید، زیرا پرش عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها را تقویت می‌کند و انرژی زیادی می‌طلبد. ”

آنها در کتاب خود ادامه می‌دهند: «شتاب، کاهش سرعت و کشش جاذبه به استخوان‌های شما فشار مثبتی وارد می‌کند که منجر به تراکم استخوان بالاتر می‌شود».

تراکم استخوان بالاتر با استخوان‌های قوی‌تر و کاهش بروز شکستگی مرتبط است، که به ویژه برای کودکان و نوجوانان مهم است.

بدن در حال رشد از بازی فعال و تمرینات وزنه ملایمی که ترامپولین ارائه می دهد، سود می برد.

بروس فایف، نویسنده کتاب بازگشت به سلامت بهتر، بیان می کند که ورزش های تحمل وزن، مانند ریباند روی ترامپولین، به محافظت در برابر پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی کمک می کند – وضعیتی که در آمریکا رو به افزایش است.

او می‌گوید: «ورزش ریباند کارآمدترین و مؤثرترین شکل تمرینی است که تاکنون توسط انسان ابداع شده است… (زیرا) نه تنها ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، بلکه تک تک سلول‌های بدن، اعم از ماهیچه‌ای و غیرعضلانی را تقویت می‌کند.

 

خرید ترامپولین از فروشندگان معتبر

در زیر فروشگاه های معتبر فروش ترامپولین جمع آوری شده است که اگر روی هر کدام کلیک کنید به اطلاعات تماس آن ها دست پیدا میکنید. برای تماس وارد صفحه آن ها شوید و با ایشان تماس بگیرید. شماره های تماس داخل آگهی قرار داده شده است.

منبع

امیدواریم از این مقاله در مورد ترامپولین ورزشی و مزایای آن استفاده کرده باشید.لطفا نظرات پیشنهادات و سوالات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: انواع میله بارفیکس در سال 2023 با معرفی فواید و مضرات تمرین بارفیکس

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید راکت بدمینتون با 5 نکته مهم

بیشتر بخوانید: انواع توپ فوتبال و فرق توپ فوتبال و فوتسال

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تردمیل در سال جدید {تردمیل چی بخرم؟}

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید توپ والیبال + قیمت بهترین توپ والیبال جهان(5 مارک برتر!)

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه