راه اندازی مغازه لوازم ورزشی از صفر تا 100 همراه اسپرت مال

  1. خانه
  2. »
  3. اسپرت مگ
  4. »
  5. راه اندازی مغازه لوازم ورزشی از صفر تا 100 همراه اسپرت مال
راه اندازی مغازه لوازم ورزشی از صفر تا 100 همراه اسپرت مال
5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم به دنبال راه اندازی مغازه لوازم ورزشی هستید، می توانید از این مقاله استفاده لازم را ببرید. در این مقاله از اسپرت مال به شما از صفر تا 100 راه اندازی کسب و کار خرده فروشی لوازم ورزشی توضیح داده می شود و همچنین فروشگاه هایی به شما جهت خرید عمده لوازم ورزشی معرفی خواهد شد. با ادامه این مطلب همراه باشید.

کالاهای ورزشی یک بازار تجاری بزرگ جهانی است و در سال های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. گزارش McKinsey WFSGI 2021 نشان می دهد که کل فروش بازار جهانی خرده فروشی تجهیزات ورزشی 149.6 میلیارد دلار در سال 2020 است و پیش بینی می شود تا سال 2024 به بیش از 200 میلیارد دلار برسد. بنابراین، اگر به دنبال ایده کسب و کار فروشگاه لوازم ورزشی هستید، آماده دریافت آن باشید. با این حال، چیزی بیشتر از دانستن نحوه خرید و فروش کالاهای ورزشی وجود دارد.

این شامل تحقیقات بازار، ثبت کسب و کار و تخصص برای اداره یک خرده فروشی لوازم ورزشی است. برای اینکه شما را از سرخوردگی دور نگه داریم، 11 گام زیر را گردآوری کرده‌ایم تا شما را راهنمایی کنیم که چگونه یک فروشگاه لوازم ورزشی را به طور سودآور و قانونی راه اندازی کنید:

قدم اول: تحقیق در مورد بازار لوازم ورزشی

شما باید به طور مداوم آخرین ترند های ورزشی را متوجه باشید. به عنوان مثال، ورزش در خانه در طول کووید-19 یا ورزش های شدید در فضای باز می تواند تقاضای لباس و تجهیزات ورزشی جدیدی را در سال های 2023 و 2024 ایجاد کند.

درباره رقبای خود تحقیق کنید

قبل از شروع یک تجارت ورزشی، ضروری است که بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و چگونه کار می کنند. بنابراین، باید از دیگر فروشگاه‌های لوازم ورزشی در منطقه دیدن کنید تا ببینید کالاها و خدماتی که ارائه می‌دهند، چگونه است.چه چیزهایی در مورد مغازه ایشان خوب و چه چیز هایی بد است. اگر ورزشی وجود دارد که مصرف کنندگان به آن علاقه مند هستند اما لوازم ورزشی مرتبط با آن کم است، این می تواند فرصتی برای شما باشد تا بازار را به دست آورید.

در محل خود تحقیق کنید

شما باید فعالیت ها و سرگرمی های ورزشی محبوب را در منطقه خود پیدا کنید. به عنوان مثال، یک پارک طبیعی باعث ایجاد بازار پُر سود لوازم ورزشی برای فعالیت‌های محبوب در فضای باز مانند اسکیت بازی، پیاده‌روی و موارد مرتبط است. اگر شهر شما مسیرهای دوچرخه سواری زیادی دارد، احتمالاً تقاضا برای دوچرخه افزایش خواهد یافت. شما می توانید یک مغازه لوازم ورزشی بصورت تخصصی برای اجاره، فروش و تعمیر دوچرخه راه اندازی کنید.

قدم دوم: شناسایی بازار هدف

قدم دوم شناسایی بازار هدف

بر اساس نوع ورزش، لوازم ورزشی خرده فروشی انتخاب کنید

اگر فروشگاه لوازم ورزشی شما همه نوع علایق ورزشی را برآورده می کند، می توانید با محصولات کالاهای ورزشی مانند کمپینگ، ماهیگیری، پیاده روی، شکار، فوتسال، فوتبال، بسکتبال، پینگ پنگ، والیبال و تنیس شروع کنید. با این حال، توجه داشته باشید که هیچ کس نمی تواند یک مغازه لوازم ورزشی احداث کند که تمامی لوازم ورزشی را در آن بگنجاند چون مشتری کافی برای خرید آن لوازم وجود نخواهد داشت و شما باید بر اساس مکان و موقعیت منطقه خود، لوازم ورزشی چند نوع ورزش را تهیه کنید.

این کار باعث می شود تا به یک خرده فروش حرفه ای ورزش تبدیل شوید و تفاوت ایجاد کنید. تمرکز بر یک بازار خاص به شما کمک می کند تا هر جنبه ای از یک ورزش خاص را بدون کاهش منابع خود پوشش دهید.

بر اساس گروه مشتری لوازم ورزشی را انتخاب کنید

از طرف دیگر، می‌توانید روی گروه‌های مشتریان، مانند ورزشکاران آماتور، نوجوانان یا محصولاتی که برای کودکان طراحی شده‌اند، تمرکز کنید. یا برعکس، شما همچنین می توانید فقط به بازار حرفه ای رسیدگی کنید و فقط لباس ها و تجهیزات ورزشی سطح بالا را ارائه دهید. یک مغازه خرده فروشی متمایز شامل تجهیزات ورزشی حرفه ای و فراموش نشدنی شوید.

یک بازار خاص پیدا کنید

برای متمایز شدن از رقبا، باید در خط مقدم سبک یا نوآوری باشید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه شما در زمینه سوغاتی های ورزشی تخصص دارد، قطعات منحصر به فردی را پیدا کنید و بفروشید که در جای دیگری نمی توانید پیدا کنید. این مکانیزم موفقیت و توسعه پایدار کسب و کار در بلندمدت است.

شکل استراتژی قیمت گذاری

برخی از فروشگاه های لوازم ورزشی ترجیح می دهند به مربیان تیم های ورزشی بفروشند زیرا آنها اغلب تجهیزات ورزشی را به صورت عمده برای بازیکنان تیم در طول سال خریداری می کنند. علاوه بر این، مشتریانی که تجهیزات ورزشی خوب را ترجیح می دهند، اغلب مایلند برای اقلام باکیفیت، حق گارانتی بپردازند. بنابراین، حاشیه سود قابل توجهی به همراه خواهد داشت و مدل قیمت گذاری شما را تعیین می کند.

از آنجایی که لباس ها و لوازم ورزشی دارای طیف گسترده ای از قیمت ها هستند، قیمت های خود را مطابق با رقبای خود تنظیم کنید تا مشتریان شما وفادار بمانند.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید عمده | راهنمای خرید عمده

قدم سوم: طرح کسب و کار (بیزینس پلن) خود را طراحی کنید

قدم سوم طرح کسب و کار (بیزینس پلن) خود را طراحی کنید

خلاصه بیزینس پلن

یک برنامه روشن از نحوه راه اندازی مغازه لوازم ورزشی برای ترسیم ویژگی های فروشگاه لوازم ورزشی شما ضروری است. طرح کسب و کار سندی است که مسیری را که قصد دارید با کسب و کار خود طی کنید و چگونگی دستیابی به موفقیت را توصیف می کند. تصور کنید می‌خواهید در 3 تا 5 سال به چه چیزی برسید و استراتژی‌های خاصی را برای دستیابی به این اهداف توسعه دهید. می توانید با این موارد شروع کنید:

  1. شرح ماموریت
  2. برجسته ترین ویژگی ها یا نقاط قوت منحصر به فرد کسب و کار خود را تعیین کنید. (چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند؟)
  3. چه محصولات و خدمات خاصی را ارائه خواهید داد؟

هزینه ها و شرایط اولیه راه اندازی مغازه لوازم ورزشی

بزرگترین سوال احتمالاً این است که “هزینه های مربوط به افتتاح یک فروشگاه لوازم ورزشی چیست؟”طبق نظرسنجی ها، هزینه متوسط برای راه اندازی یک کسب و کار ورزشی 2.6 میلیارد تومان در سال 1403 می باشد. این باید شامل هزینه های راه اندازی و پیشبرد ساخت و اجرای طرح کسب و کار در حداقل 2 ماه باشد.

اولین مورد اجاره است، زیرا باید فضای خرده فروشی را برای تجارت کالاهای ورزشی خود خریداری یا اجاره کنید. همچنین، شما باید یک وب‌سایت فروشگاه لوازم ورزشی آنلاین نیز بسازید. در نهایت، هزینه های اولیه شامل درخواست مجوز کسب و کار، ثبت کسب و کار، موجودی اولیه، قفسه های انبار، بیمه و خدماتی مانند نرم افزار و سخت افزار است.

نوع هزینهمقدار هزینه
هزینه های دولتیتا 65 میلیون تومان
هزینه بیمهمتغیر
هزینه اجاره و رهنحدود 500 میلیون تومان
هزینه طراحی سایت و پشتیبانی سیستمیحدود 250 میلیون تومان
هزینه خرید دارایی های بلند مدتحدود 750 میلیون تومان
موجودی برای راه اندازی مغازه لوازم ورزشی و خرید محصولحدود 1 میلیارد
هزینه های دیگرحدود 100 میلیون تومان
جمع کلحدود 2.6 میلیارد تومان

هزینه های مداوم فروشگاه لوازم ورزشی

هزینه های جاری شامل اجاره ماهانه، آب و برق، موجودی، دستمزد کارکنان و بیمه کارمندان است. در اینجا خلاصه ای از برخی از هزینه های اساسی آورده شده است:

نوع هزینهمقدار هزینه
اجارهبر اساس متراژ و موقعیت متفاوت ولی حدودا سالانه 250 میلیون تومان
حقوق کارمندانمتغیر بستگی به تعداد کارمندان(قانون کار سال 1403، 10.5 میلیون ماهانه می باشد)
اینترنتماهانه حدود 2 میلیون تومان بر اساس شرکت طرف قرار داد
بیمه کارمندانمتغیر هزینه بیمه هر کارمند در 1403، 2.5 میلیون ماهانه می باشد.
هزینه های متفرقهسالانه حدود 100 میلیون

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه لوازم ورزشی

از یک پیش‌بینی مالی اولیه، هزینه‌ها را با بودجه موجود خود مقایسه کنید تا تعیین کنید چقدر باید وام بگیرید و چه نوع حاشیه سودی را می‌توان انتظار داشت. هنگامی که طرح کسب و کار خود را تکمیل کردید، می توانید آن را به بانک ببرید تا برای بیزنس خود، اعتبار یا وام کسب و کار درخواست دهید. این به اجاره فضای فروشگاه، خرید اولیه محصول و پرداختی به کارکنان قبل از شروع سود، کمک می کند.

قدم چهارم: کسب و کار خود را ثبت کنید

قدم چهارم کسب و کار خود را ثبت کنید

اسناد قانونی را تهیه کنید

پس از انجام تمام تحقیقات و برنامه ریزی ها، با ثبت قانونی کسب و کار لوازم ورزشی خود به رویای خود جامه عمل بپوشانید. بسته به نیازهای محلی شما، این فرآیند می تواند متفاوت باشد. برای این کار، باید یک وکیل یا شرکت استخدام کنید تا مدارک قانونی لازم را برای ثبت کسب و کار جدید و نامگذاری کسب و کارتان به شما کمک کند.

تشکیل شخصیت حقوقی

ایجاد یک نهاد تجاری قانونی به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود شما را از مسئولیت شخصی در صورت شکایت فردی از مغازه لوازم ورزشی شما نجات می دهد. علاوه بر این، بسیاری از انواع دیگر کسب و کار مانند مشارکت و مالکیت انحصاری وجود دارد.

تشکیل پرونده مالیاتی

قبل از افتتاح یک فروشگاه لوازم ورزشی، باید برای مالیات ثبت نام کنید. برای ثبت نام مالیات، می توانید از طریق وب سایت برای شماره شناسایی کارفرما درخواست دهید. هنگامی که کسب و کار خود را ثبت کردید، می توانید به درخواست مجوزهای مورد نیاز یا فضای اجاره ای خود ادامه دهید.

یک حساب بانکی تجاری باز کنید

شما باید یک حساب تجاری باز کنید تا دارایی های شخصی خود را از دارایی های تجاری جدا کنید. علاوه بر این، این کار اظهارنامه مالیاتی و حسابداری را نیز آسان می کند.

حسابداری کسب و کار خود را راه اندازی کنید

مستندسازی هزینه ها و منابع درآمدی مختلف برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگهداری دقیق حساب ها نیز به ساده سازی اظهارنامه مالیاتی سالانه شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ترفند تبلیغ بیزینس |11 ترفند تبلیغاتی عالی

قدم پنجم: برای مجوز های لازم درخواست دهید

قدم پنجم برای مجوز های لازم درخواست دهید

مراحل دریافت جواز کسب مغازه لوازم ورزشی از اتحادیه اصناف

  • حداقل مساحت ۱۵ مترمربع
  • وسایل مغازه بر اساس عرف اتحادیه و مناسب رشتۀ شغلی باشد
  • رعایت مقررات و ضوابط اتحادیه
  • رعایت نکات بهداشتی

شرایط دریافت پروانۀ کسب مغازه لوازم ورزشی

  • ارائه درخواست درسامانۀ دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور
  • پس از پذیرش اولیه مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.
  • پس از دریافت تأییدیۀ جواز کسب، وجوه الزامی اتحادیه را باید پرداخت کنید.
  • در مرحله آخر اگر دارای صلاحیت دریافت جواز کسب شناخته شدید، رئیس اتحادیه جواز کسب شما را برای یکسال صادر می‌کند.

نکته: مراحل دریافت پروانۀ کسب راه اندازی مغازه لوازم ورزشی حدود 3 ماه زمان خواهد برد.

موارد لازم برای دریافت پروانۀ کسب مغازه لوازم ورزشی

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی اجاره‌نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • یک عدد عکس 3*4
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچۀ اعزام به خدمت (برای آقایان)
  • هزینه حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن ده ساعت آموزش لازم برای یادگیری کار
  • گواهی موافقت ادارۀ اماکن نیروی انتظامی
  • گواهی عدم سوء پیشینۀ کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

قدم ششم: برای بیمه تجاری ثبت نام کنید

قدم ششم برای بیمه تجاری ثبت نام کنید

درست مانند مجوز کسب و کار، فروشگاه لوازم ورزشی شما برای فعالیت قانونی و ایمن به بیمه نیاز دارد.

بیمه مسئولیت عمومی

متداول ترین پوششی که کسب و کارهای کوچک نیاز دارند، بیمه مسئولیت عمومی است. این بیمه رایج ترین پوششی است که کسب و کارهای کوچک نیاز دارند. اگر در مورد نحوه راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی و خطراتی که ممکن است با آن مواجه شوید مطمئن نیستید، بیمه مسئولیت عمومی یک انتخاب عالی است.

سایر بیمه های قابل توجه

انواع بیمه نامه برای انواع مشاغل با ریسک های مختلف ایجاد می شود، به عنوان مثال بیمه تجاری برای فروشگاه های پوشاک ورزشی، در صورت ضرر از رفاه مالی شرکت شما محافظت می کند. همچنین اگر کسب و کار شما کارمند دارد، باید بیمه برای کارگران بگیرید.

قدم هفتم: یک تجربه خرید چند کانالی ایجاد کنید

قدم هفتم یک تجربه خرید چند کانالی ایجاد کنید

با بسته شدن فروشگاه‌ها به دلیل COVID-19، بسیاری از خرده‌فروشان ورزشی فروش آنلاین را توسعه دادند و مشتریانی که برای اولین بار آنلاین خرید کردند، عادت‌های جدید خود را حفظ کردند. به عنوان یک خرده‌فروش لوازم ورزشی، باید تجارت دیجیتال را در قلب خود قرار دهید و یک تجربه چند کانالی یکپارچه برای حفظ مشتریان قدیمی و دستیابی به مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

روی سیستم POS سرمایه گذاری کنید

ویژگی فروشگاه های لوازم ورزشی، مدیریت اقلام ورزشی با چندین ویژگی مانند سبک، رنگ، اندازه، رنگ، برند و چندین دسته به طور همزمان است. بنابراین، هنگام باز کردن فروشگاه لوازم ورزشی، طبقه بندی سریع آنها بسیار مهم است. یک سیستم POS برای ورزش و تجارت، می تواند به شما در انجام این کار به راحتی کمک کند. می توانید چندین مکان را از یک سیستم همه کاره تنظیم کنید، از جمله:

  • POS کار بر روی دسکتاپ و iPad: به کارمندان خود اجازه دهید در اتاق مشاوره، فروشگاه ها، کارگاه های مهارتی یا رویدادهای خارج از سایت بازاریابی کنند و بفروشند.
  • انتخاب سریع آیتم: از اسکنر بارکد، جستجو بر اساس SKU یا نام محصول برای مشاوره سریع به مشتریان استفاده کنید.
  • موجودی بهینه: موجودی را فوراً از صفحه POS در هر مکان بررسی کنید، موجودی را بصورت لحظه ای گزارش کنید.
  • حالت آفلاین: بدون وقفه هنگام ایجاد سفارش، حتی بدون اتصال به اینترنت، سفارش را پیگیری کنید.
  • انجام سفارش: سفارشات را از مکان های آنلاین و آفلاین مختلف مستقیماً در POS انجام دهید.
  • اطلاعات مشتری و فروش: پروفایل های مشتری و تاریخچه سفارش را در وب سایت خود و همه فروشگاه های آفلاین کالاهای ورزشی خود ارائه دهید.
  • مدیریت تامین کننده: تهیه از چندین تامین کننده و شرح واقعی از هر کدام را در نظر بگیرید.

یک وبسایت فروشگاه آنلاین بسازید

یک وبسایت فروشگاه آنلاین بسازید

حتی اگر شما باید یک فروشگاه حضوری باشید، باز هم داشتن وب سایتی که منجر به موفقیت و شناخته شدن فروشگاه لوازم ورزشی شما شود، بسیار مهم است. در ابتدا می توانید با اطلاعات اولیه مانند تصاویر، برخی اطلاعات کلی و داستانی در مورد محصول، ساعات کار و مکان فروشگاه شروع کنید. سپس، با رشد فروشگاه شما، ممکن است در نظر داشته باشید که کل موجودی خود را آنلاین نشان دهید. از آنجا، مشتریان می توانند در خانه بررسی کنند و حتی از خارج از منطقه شما خرید نمایند.

هنگام ساخت یک وب سایت فروشگاهی، ارائه یک تجربه خرید امن و راحت به مشتریان بسیار مهم است. ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکارهای کوچک با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از پیش ساخته‌شده که اوپن سورس هستند و با رشد شما قابل تنظیم می باشند، بسیار ساده‌تر می‌شود. بهترین پلتفرم ها Magento، WooCommerce و Shopify هستند.

گام هشتم: فرآیند فروشگاه را استاندارد کنید

گام هشتم فرآیند فروشگاه را استاندارد کنید

فعالیت روزانه یک مغازه لوازم ورزشی

صاحبان مغازه های لوازم ورزشی، عملیات مدیریت فروشگاه های خرده فروشی مختلفی را در طول روز انجام می دهند. کارمند معمولی صبح زود موجودی را برای فروش روز آماده می کند، کشوهای صندوق را آماده می کند و فروشگاه را باز می کند. فعالیت‌های میان روز معمولاً بر فروش، پشتیبانی مشتری از طریق پیامک و تلفن، جستجو و سفارش‌های جدید متمرکز هستند.

یک چک لیست برای باز کردن و بستن فروشگاه ها ایجاد کنید

باز و بسته شدن فروشگاه دو فرآیند مهم هستند که به طور قابل توجهی بر عملکرد روزانه خرده فروشی شما تأثیر می گذارد. این تضمین می کند که همه کارمندان شما که هدف یکسانی دارند در یک مجموعه هستند. به عبارت دیگر، فروشگاه لوازم ورزشی شما می تواند با پیروی از یک چک لیست خوب برای باز و بستن یک فروشگاه خرده فروشی، عادات سالم و موفقیت طولانی مدت ایجاد کند. آن مزایا عبارتند از:

  • پشتیبانی برای سازماندهی فرآیندهای کاری روزانه
  • بهبود ارتباطات داخلی
  • کاهش هزینه های زباله
  • استانداردهای خدمات مشتری را برای رضایت مشتری تمرین کنید

یک تیم حرفه ای و سازگار بسازید

بسته به اینکه فروشگاه لوازم ورزشی شما چقدر شلوغ است، احتمالاً باید تیمی متشکل از قفسه بندی، انبارداری، فروش و پشتیبانی خدمات مشتری را استخدام کنید. مشتریان تمایل دارند به علاقه مندان به ورزش اعتماد کنند و به آنها گوش دهند. بنابراین در حالت ایده آل، کارمندان شما افرادی هستند که ورزش را دوست دارند و درباره آن می دانند.

اگر بودجه تان محدود است، می توانید با یک مرکز ورزشی محلی شریک شوید و یک دوره کارآموزی افتتاح کنید. بنابراین، شما می توانید به دانش آموزان فرصتی برای راه اندازی یک تجارت و در ازای کمک آنها در فروشگاه خود ارائه دهید.

گام نهم: برای باز کردن مغازه لوازم ورزشی آماده شوید

دکور مغازه لوازم ورزشی

یک لوکیشن مناسب پیدا کنید

وقتی تصمیم می گیرید، مغازه لوازم ورزشی خود را باز کنید، دانستن نوع فضای ذخیره سازی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، ضروری است. اول، گزینه های سنتی مانند نزدیکی به مکان های ورزشی، پارک ها یا مناطق مرکز شهر وجود دارد. از آنجایی که این مناطق پرجمعیت هستند و با ترافیک پیاده به راحتی قابل دسترسی هستند، یک جریان ثابت از مشتریان خواهید داشت. اگر کالاهای ورزشی حجیم یا بزرگ می فروشید، باید مکانی با پارکینگ وسیع پیدا کنید تا کارمندان و مشتریان بتوانند به راحتی این لوازم ورزشی را به وسیله نقلیه، وانت، کامیون و … منتقل کنند.

اجاره یا خرید مغازه لوازم ورزشی

اگر هزینه های ساخت و ساز، خرید یا اجاره بسیار بیشتر از بودجه شما است، جایگزین هایی مانند اجاره بخشی از فروشگاه، اجاره یک کیوسک کوچک در یک مرکز خرید یا فقط فروش آنلاین را در نظر بگیرید. این جایگزین ها هزینه های راه اندازی و عملیاتی کمتری خواهند داشت.

دکور مغازه لوازم ورزشی

اگر کسب و کار کالاهای ورزشی شما به یک بازار خاص توجه می کند، مطمئن شوید که فروشگاه شما می تواند برای همه علاقه مندان محلی شما، به یک مکان ضروری تبدیل شود. دکوراسیون فروشگاه ورزشی شما باید با فصول ورزشی مطابقت داشته باشد. شما باید دکوراسیون خود را به طور مرتب مطابق با روند تغییر دهید. به عنوان مثال، دکوراسیون فروشگاه باید مطابق با ورزش های فضای باز مانند کوهنوردی در فصل بهار باشد. با نزدیک شدن به پاییز، فوتبال دغدغه اصلی مشتریان خواهد بود.

گام دهم: خرید عمده لوازم ورزشی

خرید عمده لوازم ورزشی

برنامه ریزی برای خرید عمده محصول را انجام دهید

پس از انتخاب محل و مکان فروشگاه، گام بعدی شما این است که موجودی فروشگاه خود را خریداری کنید تا شروع به فروش و کسب سود نمایید. لباس ها و لوازم ورزشی اغلب با فصول و روند تغییر می کنند. بنابراین پس از گفتگو با علاقه مندان به ورزش، مطالعه مجلات ورزشی و شرکت در کنفرانس ها با محبوب ترین برندها و محصولات محبوب هر دوره آشنا می شوید.

تامین کننده مناسب پیدا کنید

در مرحله بعد، باید تعیین کنید که چه شرکت هایی محصولات را به منطقه شما تحویل و ارسال می کنند. می توانید به وب سایت اسپرت مال مراجعه کنید یا به مجله ورزشی مهرپارسیان مراجعه کنید. سپس باید دریابید که آیا تامین کنندگان حداقل الزامات سفارش و هرگونه تبلیغات ویژه برای خرده فروشان جدیدی مانند شما دارند یا خیر. در نهایت، به یاد داشته باشید، تولیدی ها معمولا ارزان تر از سفارش تکی یا در دسته های کوچک است. در زیر تعدادی از تولیدی های ورزشی را به شما معرفی می کنیم:

اسامی فروشگاه های ورزشی و تامین کنندگان لوازم ورزشی ایران

تامین کنندگان پوشاک ورزشی ایران (برند های ایرانی)

تامین کنندگان دستگاه ها و لوازم بدنسازی

گام یازدهم: فروشگاه لوازم ورزشی خود را تبلیغ و بازاریابی کنید

فروشگاه لوازم ورزشی خود را تبلیغ و بازاریابی کنید

پلن ایجاد مشتریان وفادار

شما به یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی خوب نیاز دارید. می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی مؤثر را با کسب‌وکارهای کوچک محلی امتحان کنید، مانند:

  • برگزاری یک مسابقه محلی و ارائه یک کارت تخفیف پنجاه درصدی به برندگان برای خرید از فروشگاه شما. این یکی از بهترین راه های ارائه محصولتان به مشتریان اولیه است.
  • ارائه پیشنهادات تبلیغاتی به سازمان های ورزشی محلی و شرکت کنندگان در باشگاه ورزشی و ارائه محصولات با تخفیف به ایشان.

این کار ها را به عنوان بودجه تبلیغاتی در نظر بگیرید و سودی از فروش این محصولات برای خود در نظر نگیرید چون آنها بعد از خرید فروشگاه شما را به همکاران و دوستان خود معرفی کرده و در مورد قیمت های رقابتی فروشگاه شما و محصولات با کیفیت بالایتان صحبت خواهند کرد.

تبلیغات و بازاریابی سنتی

اگر بودجه بازاریابی خوبی دارید، می توانید تبلیغات خود را در رسانه های مختلف نیز انجام دهید. مانند:

  • در روزنامه های محلی، رادیو و برنامه های تلویزیونی محلی تبلیغ کنید
  • یک بیلبورد تبلیغاتی را در محله نزدیک مغازه لوازم ورزشی خود اجاره کنید.
  • تراکت چاپ کرده و پخش کنید.
  • یک بنر در زمین ورزش یا سالن ورزشی محله آویزان کنید.
  • حمایت مالی از یک تیم ورزشی محلی انجام دهید، توزیع کننده رسمی آنها شوید، برند شوید و لوگوی فروشگاه خود را روی پیراهن تیم چاپ کنید.

افزایش حضور آنلاین

علاوه بر این، باید به طور منظم از ابزارهای شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام، توییتر و پینترست استفاده کنید. در ایران برترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است و شما میتوانید یک پیج اختصاصی برای مغازه لوازم ورزشی خود ایجاد کنید و روی آن کار کنید. در ضمن میتوانید اگر بودجه کافی داشتید از تبلیفات اینفلوئنسر های مرتبط با کارتان استفاده کنید. مانند پیج های ورزشکاران و بدنسازان معروف در فضای مجازی

در رابطه با سایت فروشگاه ورزشی تان باید با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک حضور آنلاین مستحکم ایجاد کنید. محتوای غنی از کلمات کلیدی بنویسید، وبلاگ بنویسید، به طور منظم سایت را با محتوای ماندگار به روز کنید.

اکوسیستم و جامعه ورزشی

شما همچنین میتوانید سازماندهی رویدادها یا نمایشگاه های ورزشی را برای علاقه مندان در نظر بگیرید. از آنجا، همکاری را در نظر بگیرید و یک رابطه تجاری برد-برد ایجاد کنید.

معایب فروشگاه ورزشی

معایب فروشگاه ورزشی

معایب راه اندازی مغازه لوازم ورزشی را نیز در جدول زیر بررسی کنید و با نگاهی بازتر به سمت این صنعت بروید.

معایب مغازه لوازم ورزشیتوضیحات
فضای رقابتیوقتی نوبت به کسب و کار فروشگاه ورزشی می رسد، رقابت زیاد است، بنابراین مهم است که وقت کافی را صرف تجزیه و تحلیل بازار کنید و درک کنید که تقاضا در کجا و چه چیزی قرار دارد.
یافتن تامین کننده مناسباکثر کسب و کارها در این فضا نیاز به تامین کننده/تولید کننده دارند، که بسیار مهم است! با این حال، یافتن تامین کننده مناسب می تواند زمان، انرژی و آزمون/خطا زیادی را ببرد. اگر به درستی انجام شود، این فرآیند می تواند ماه ها (اگر نه سال ها) در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند. اسپرت مال می تواند در اینباره به شما کمک کند. لیست تولیدی ها و عمده فروشان لوازم ورزشی بالاتر برای شما قرار داده شده است.
مسائل امنیتیدر هر کسب و کاری، از دست دادن داده ها، اطلاعات مشتریان و مسائل امنیتی ممکن است در طول فرآیند فروش شما ایجاد شود. بسیار مهم است که بدانید دقیقاً مسئول چه چیزی هستید و چگونه از مشکلات احتمالی در این راه جلوگیری کنید.
کم شدن سوددر کسب و کار فروشگاه های ورزشی، شما معمولاً خوداشتغال هستید و خودتان مسئول فروش و سود خود می باشید که می تواند بسیار پرهزینه، وقت گیر و استرس زا باشد.
انزوااغلب اوقات، به عنوان یک مغازه دار ورزشی، معمولاً به تنهایی کار می کنید و تعامل رودرروی زیادی با سایر اعضای تیم ندارید.
مالیاتبه عنوان یک کسب و کار فروشگاه های ورزشی، شما معمولاً مالیات های خوداشتغالی می پردازید که می تواند بسیار بالا باشد. این مهم است که بفهمید هر سال چه مالیاتی پرداخت خواهید کرد تا بتوانید تعیین کنید که آیا کاری که انجام می‌دهید ارزشش را دارد یا خیر.
نداشتن امنیتبه طور معمول، به عنوان یک مغازه دار لوازم ورزشی، یک چک حقوق ثابت دریافت نمی کنید و در عوض بر اساس تراکنش های خود در هر ماه درآمد کسب می کنید. در طول دوره‌های رکود، معمولاً درآمد کمتری دریافت می کنید زیرا سود کار بر اساس سود فروش است. مهم است که برای زمان‌های رکود ذخیره مالی کنید.
هزینه های اضافی بالابا راه اندازی یک کسب و کار لوازم ورزشی، هزینه های سرباری که با فروش یک محصول فیزیکی همراه است، وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که بودجه استراتژیک برای این هزینه های سربار دارید.
ممکن است لازم باشد مالیات فروش را دریافت کنیدممکن است لازم شود که مالیات فروش را دریافت کنید. اگرچه این ممکن است به طور خاص بر روی سود مالی شما تأثیر نداشته باشد، ولی مالیات خود را هنگام فروش جمع می کنید.
کار می تواند تکراری باشدممکن است یک محصول را بارها و بارها بفروشید، این توضیح دادن های تکراری به مشتریان می تواند خسته کننده باشد. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، تنوع بخشیدن به محصولات مغازه لوازم ورزشی است.
ایجاد اعتماد بین شما و مشتری دشوار استبا راه‌اندازی یک کسب‌وکار فروشگاه‌ ورزشی، تعامل چهره به چهره با مشتری را خواهید داشت، به این معنی که ایجاد اعتماد بین مشتریان شما بسیار دشوارتر است. پس بهتر است به ظاهر خود برسید و لباسی مرتب و لحنی آرام هنگام صحبت با مشتری داشته باشید و مهم تر از همه، مشتری خود را بعد از چند سوال و جواب بشناسید.
فعالیت بدنی کمبخش بزرگی از اداره مغازه لوازم ورزشی این است که بیشتر روز را پشت میز بنشینید و از رایانه شروع کنید. برخی ممکن است از این کار لذت ببرند، اما برخی دیگر ممکن است با نشستن بیشتر روز بدون فعالیت بدنی زیاد، مشکل داشته باشند.
منابع یادگیری محدود و بدون مشاور

هنگامی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، دیگر مدیر بالا دست ندارید که نقش ها و مسئولیت های شما را بدهد. شما باید همه جنبه های کسب و کار خود را بدانید، زیرا هر تصمیمی به عهده شما خواهد بود.

گول رویا فروشان و بیزینس کوچ های فضای مجازی را نخورید. آن ها هیچ اطلاعات دقیقی از بازار شما و شرایط شما ندارند و مشاوره ایشان به درد شما نخواهد خورد. اگر به دنبال انگیزه هستید، می توانید بصورت رایگان در اینترنت پادکست انگیزشی افراد موفق مختلف را رایگان مشاهده نمایید تا در هنگام فشار، استرس و ناامیدی، انگیزه شما را افزایش دهد.

سوالات متداول در رابطه با راه اندازی مغازه لوازم ورزشی

راه اندازی مغازه لوازم ورزشی

  • سود لوازم ورزشی چقدر است؟

بله، فروشگاه های لوازم ورزشی سودآور هستند. به گزارش Textile Today، صنعت پوشاک ورزشی جهان حدود 62 میلیارد دلار ارزش دارد. از سال 2015 به طور پیوسته افزایش یافته است و انتظار می رود تا سال 2025 به 100 میلیارد دلار برسد. اکثر مغازه های لوازم ورزشی سود 30 تا 100 درصدی را از مشتریان خود دریافت می کنند. اگر خودتان تولید کننده یا وارد کننده باشید، این سود به مراتب بیشتر خواهد شد.

یک راه خلاقانه برای کسب درآمد از تجارت کالاهای ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی مستعمل و فروش مجدد آنها است. بنابراین می‌توانید با دقت اقلامی را بخرید که شکل و کیفیت خوبی دارند، آن‌ها را تمیز کنید و در نهایت آنها را به قیمتی بیشتر از هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید بفروشید.

  • میانگین درآمد مغازه لوازم ورزشی چقدر است؟

درآمد مغازه لوازم ورزشی نه کف دارد نه سقف. اگر درست و اصولی کار کرده و مشتریان خود را رفته رفته بیشتر کنید، سودی را تجربه خواهید کرد که شاید باور نکنید. ورزشکاران برای لوازم ورزشی هزینه می کنند و اگر از مغازه شما تجربه خوبی بگیرند نه تنها وفادار خواهند ماند بلکه به دوستان خود نیز شما را معرفی خواهند کرد و پس از مدتی شما نیاز به تبلیغات نخواهید داشت. اما اگر جنس بی کیفیت بفروشید یا گران فروشی کنید، سریعا از صحنه رقابت حذف خواهید شد.

  • متراژ مغازه لوازم ورزشی چقدر باید باشد؟

مغازه لوازم ورزشی بسته به لوازم که می فروشد می تواند از 20 متر تا 400 متر برای برند های معروف و وارد کنندگان لوازم ورزشی باشد.

  • محصولات پر فروش ورزشی کدامند؟
رتبهکالای ورزشی
1کفش ورزشی
2پوشاک ورزشی
3لوازم بدنسازی

نتیجه گیری

اگرچه افتتاح و راه اندازی مغازه لوازم ورزشی می تواند گران باشد، اما هنوز یک استارتاپ موفق برای علاقه مندان به حوزه صنعت ورزش است. بنابراین، می‌توانید برای درک چگونگی راه‌اندازی یک فروشگاه لوازم ورزشی به مراحل گفته شده در این مقاله مراجعه کنید. تحقیق کنید که چگونه خود را از رقبای محلی متمایز کنید و به یک بازار هدف خاص جذب شوید.

سپس، یک مکان برای فروشگاه با دسترسی به مناطق مسکونی و ورزشی در شهر خود را انتخاب کنید، پرسنل بیاورید و یک سیستم POS را برای پیگیری فروش ثابت و تنظیم مجدد به شدت تجهیز کنید. در نهایت، یک برنامه بازاریابی یکپارچه و منسجم را اجرا کنید. فراموش نکنید که وب سایت خود را برای سهولت استفاده و ارائه بهبود دهید و نتایج موتورهای جستجو را برای سئو بهینه سازی کنید تا حضور آنلاین خود را افزایش دهید.

منبع1: magestore

منبع 2: starterstory

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

اسپرت مال اولین و بزرگترین پاساژ آنلاین خرید عمده لباس ورزشی و لوازم ورزشی در ایران است.

آگهی های اخیر

  • احسان رستمی
    23 اردیبهشت 1403 در 10:56

    سلام و احترام من می‌خوام یک سایت لوازم ورزشی راه اندازی کنم .و چون بازار هدفم مشخص هست و تقریبا 40000 نفر هست . مبلغی ماهیانه حدود دوازده میلیارد فروش دارم . برای تامین جنس چه کاری باید بکنم؟

    • اشرفی (اسپرت مال)
      23 اردیبهشت 1403 در 14:23

      از تولیدی ها و عمده فروشان لیست شده استفاده نمایید

  • محدثه
    11 تیر 1403 در 11:37

    سلام می‌خواستم قیمت اجناستون رو بدونم ارسال به شهرستان هم دارید؟

    • محمدی (اسپرت مال)
      11 تیر 1403 در 11:47

      سلام دوست عزیز، اسپرت مال، معرفی کننده تولیدکنندگان، فروشگاه های ورزشی سطح کشور و عمده فروشان می‌باشد.

افزودن دیدگاه