انواع مچ بند مناسب بدنسازی | اهمیت مچ بند در بدنسازی

5/5 - (1 امتیاز)

مچ بند بدنسازی چیست و تاثیر مچ بند در بدنسازی چه میباشد؟ در این مقاله درباره انواع مچ بند مناسب بدنسازی با مزایا و معایب هر کدام بررسی میشود و اهمیت مچ بند در بدنسازی توضیح داده میشود. با اسپرت مگ همراه باشید.

مچ بند بدنسازی چیست

به عبارت ساده، مچ بندها تکه‌های پارچه یا چرم دوخته شده‌اند که دور مچ شما حلقه می‌زنند و نگه داشتن میله‌ی هالتر سنگین را آسان‌تر می‌کنند. مچبند بدنسازی معمولا توسط بدنسازان و ورزشکاران معمولی استفاده می شوند، اما مچ بند ها می توانند برای پاورلیفترها و سایر ورزشکاران قدرتی نیز بسیار مهم و ارزشمند باشند.

اما این توصیف حتی نمی‌تواند بحث‌های عظیمی را که آنلاین درباره انواع مچ بند بدنسازی اتفاق می‌افتد، نشان دهد.

بیشتر بخوانید: انواع کش پیلاتس چیست

اهمیت مچ بند در بدنسازی

جیسون فروجیا یک بار نوشت: “بدون مچبند، بدون کول” هرگز چهار کلمه درست تر از این توسط کسی که عضلات کولی مانند کول های جیسون داشته باشد، گفته نشده است.

بسیاری از ورزشکاران فریاد می زنند که مچ بند ها “تقلب” هستند و شما هرگز نباید از آنها استفاده کنید. از منظر خاصی، آنها یک نکته دارند، زیرا استفاده از مچ بند در پاورلیفتینگ مجاز نیست. اگرچه مچ بند ها اغلب در رقابت های قویترین مردان مجاز هستند. من همیشه ویژگی هایی را برای تمرینات پاورلیفتینگ توصیه می‌کنم، اگر در طول آماده‌سازی با دقت و انتخابی استفاده شود، مچ‌بند ها می‌توانند به شما کمک کنند تا قدرت و سایز خود را افزایش دهید که این مستقیماً باعث افزایش وزنه‌های اصلی شما می‌شود.

اهمیت مچ بند در بدنسازی
شاید مزیت شماره یک استفاده از مچ بند ها این باشد که به شما اجازه می‌دهند عضله مورد نظر را بدون نگرانی در مورد از کار افتادن گریپ خود خسته کنید

در مورد ورزشکاران غیررقابتی، شکی نیست که مچ بند های ورزشی به شما کمک می کنند تا قدرت و سایز خود را افزایش دهید.

شاید مزیت شماره یک استفاده از مچبند ها این باشد که به شما اجازه می‌دهند عضله مورد نظر را بدون نگرانی در مورد از کار افتادن گریپ(گرفتن وزنه) خود خسته کنید. این دقیقاً مطابق با قانون “اتصال درست/اتصال اشتباه” است که باید تقریباً بر هر کاری که در اتاق وزنه انجام می دهید، حاکم باشد.

شما این قانون را نمی دانید؟ باید بدانید.

این توسط استاد دبیرستانم، فرد دی منا، بدنساز حرفه ای سابق با مدرک دکترا به من معرفی شد. او به من کمک کرد تا اهمیت این تست ساده را هنگام انتخاب یک تمرین متوجه شوم.

این تست فقط دو سوال ساده است:

  • عضله هدف تمرین چیست؟
  • کدام عضله ابتدا خسته می شود؟

اگر پاسخ به هر سوال یکسان نباشد، تمرین بدی است. فرد همیشه می گفت که تمرینات نه فقط به خاطر سخت بودن بلکه به دلایل درست باید سخت باشند.

بنابراین، اگر قصد شما بهبود اندازه و قدرت یک گروه عضلانی خاص است و استفاده از مچبند ها توانایی شما را برای انجام این کار بهبود می بخشد، بدون شرمندگی آنها را بپوشید!

تمام تمرینات برای بهبود سایز و قدرت عضلات قسمت های مختلف بدن انجام می‌شوند نه برای مسابقه. بنابراین، دلیلی برای عدم استفاده از مچبند وجود ندارد، به خصوص اگر نمی توانید زیاد با میله کار کنید تا گروه عضلانی مورد نظر را خسته نمایید.

بیشتر بخوانید: کتل بل چیست

طریقه بستن مچ بند بدنسازی

پوشیدن مچ بند و اتصال آنها به میله می تواند مشکل باشد. روش بستن بر اساس طول بند و محل دوخت حلقه متفاوت است.

هر کسی روش مورد علاقه خود را دارد، اما روش من این است: به نظرم راحت‌تر است که یک دست را دقیقاً در جایی که می‌خواهم بپیچم، سپس دست دیگر را به دستی که از قبل پیچیده شده نزدیک‌تر بپیچم (تا بتوانم از آن برای کمک به فرآیند بستن استفاده کنم). سپس دست دوم را در موقعیت خود بلغزانید و محکم نمایید.

انواع مچ بند بدنسازی

سه نوع اصلی از مچ بند ها در بدنسازی وجود دارد:

  • مچبند های حلقه ای
  • مچبند های سرعتی/المپیک
  • مچبند های قلابی

در اینجا خلاصه ای در مورد هر یک تهیه شده است.

مچ بند بدنسازی حلقه ای

مچ بند بدنسازی حلقه ای از مچبند های مورد استفاده بدنسازان و ورزشکاران است که ویژگی های زیر را دارد.

انواع مچ بند بدنسازی

مزایا مچ بند حلقه ای

  • آنها ساده ترین نوع برای خرید هستند، با طول و جنس های مختلف: از جمله پارچه و چرم
  • ساختار حلقه به شما امکان می دهد تا در اطراف مچ دست شما مناسب باشد.

معایب مچ بند حلقه ای

  • پیچاندن مواد اضافی در اطراف میله، به خصوص با یک دست، ممکن است سخت باشد.
  • مواد اضافی می تواند مانع ایجاد کند و نجات از یک لیفت ناموفق را سخت نماید. به همین دلیل است که معمولاً در لیفت المپیک استفاده نمی شود.

مچ بند المپیک

مچ بند المپیکی در بازی ها و رقابت های المپیک استفاده میشود و ویژگی های زیر را دارد.

مچبند های سرعتی-المپیک

مزایا مچ بند المپیک

  • حلقه بسته باعث می شود آنها سریع و آسان به میله متصل شوند.
  • نجات از یک لیفت ناموفق آسانتر است، به همین دلیل است که آنها برای لیفت المپیکی مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه همانطور که در زیر اشاره کردم، همه معتقد نیستند که باید از مچبند برای لیفت المپیک استفاده شود.

معایب مچ بند المپیک

  • مواد کمتر به معنای دستگیره با ایمنی کمتر است.
  • شما نمی توانید سفتی دور مچ دست خود را تنظیم کنید.

توجه: در مواقع اضطراری، شما همچنین می توانید یک نسخه موقت از یک بست حلقه با استفاده از یک بند حلقه درست کنید. فقط حلقه خود را تا جایی شل کنید که در دست شما باشد نه روی مچ دست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه بدنسازی خانگی

مج بند بدنسازی قلاب مانند

مچ بند های قلاب مانند از انواع مچبند های مورد استفاده در ورزش های پاورلیفتینگ و بدنسازی است که طرفداران زیادی ندارد و بسیاری از حرفه ای ها از آن استفاده نمیکنند ولی میتواند برای برخی مفید باشد. ویژگی های این نوع مچ بند ها در پایین آورده شده است.

مچبند های قلابی

مزایا مچ بند های قلاب مانند

  • نیازی به بستن نیست.
  • یک نوار استاندارد به راحتی در قلاب ها قرار می گیرد.

معایب مچ بند های قلاب مانند

  • شما نمی توانید میله را در دستان خود محکم فشار دهید، که می تواند بر تکنیک شما در برخی از لیفت ها تأثیر منفی بگذارد.
  • این ها برای بسیاری از میله های تخصصی مناسب نیستند.
  • بسیاری از مردم فکر می کنند که مزخرف است.

تاثیر مچ بند در بدنسازی

در مورد مچبند، هم از لحاظ بخش تکنیک و هم نظر مردم سزاوار توضیح بیشتری است. علیرغم آنچه قبلاً در مورد اتصال صحیح/اتصال اشتباه گفتم، گریپ شما نقش مهمی در تکنیک تعدادی از لیفت ها دارد. در ددلیفت ها و ددلیفت های رومانیایی، دست ها به شما کمک می کند لت های خود را تنظیم کنید و از کمر خود محافظت نمایید. در کشش ها، فشار میله به شدت به شما کمک می کند قدرت بیشتری در سرتاسر بازوها و پشت خود ایجاد نمایید.

آیا این بدان معناست که هرگز نباید از مچبند برای این حرکات استفاده کنید؟ لازم نیست. در عوض، فقط این قوانین را در نظر داشته باشید:

  • همه کارها را همیشه با مچبند انجام ندهید. بدون مچبند کار کنید تا زمانی که دست شما شروع به درد کند یا تکنیک شما را محدود نماید، و سپس از مچبند ها برای اتمام کار خود استفاده کنید.
  • اگر کارهای زیادی با مچبند انجام می دهید، برای حفظ و تقویت گریپ خود، تمرین های اختصاصی ساعد را انجام دهید.
  • احساس نکنید که باید فقط برای زدن یک وزنه خاص مچبند ببندید. خوب است که اجازه دهید گریپ شما تعیین کند که چقدر باید لیفت کنید، اگر این کار شماست. شما هنوز هم می توانید بدون بند قوی تر شوید!
  • هنگامی که صحبت از بلند کردن، قاپ زدن، اسکات و سایر لیفت های المپیک به میان می آید، بسیاری از افراد به دلیل احتمال شکستگی مچ دست و لیفت های با اعتماد به نفس بیش از حد، ضد بند هستند. اگر می‌خواهید این لیفت ها را یاد بگیرید، یاد بگیرید که چگونه با خیال راحت شکست بخورید، این مهم‌تر از بستن یا نبستن است.

در مورد کسانی که فاز منفی هستند، کاری به کارشان نداشته باشید. اگر کار با کیفیتی انجام می دهید و قوی تر و عضلانی تر می شوید، جای شرمندگی وجود ندارد. فقط به آنها بگویید که به شما ربطی ندارد.

خرید مچ بند بدنسازی عمده و خرده

در زیر تولیدی ها و فروشگاه های عمده و خرده مچ بند بدنسازی را مشاهده میکنید که با کلیک روی هر کدام میتوانید به اطلاعات تماس ایشان دسترسی پیدا کنید.

منبع

امیدواریم ازین مقاله در مورد مچ بند بدنسازی استفاده کرده باشید.نظزات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

 

بیشتر بخوانید: انواع میله بارفیکس در سال 2023 با معرفی فواید و مضرات تمرین بارفیکس

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید راکت بدمینتون با 5 نکته مهم

بیشتر بخوانید: انواع توپ فوتبال و فرق توپ فوتبال و فوتسال

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تردمیل در سال جدید {تردمیل چی بخرم؟}

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید توپ والیبال + قیمت بهترین توپ والیبال جهان(5 مارک برتر!)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه