دکور مغازه لوازم ورزشی چگونه باید باشد؟ (9 پیشنهاد جذاب)

  1. خانه
  2. »
  3. اسپرت مگ
  4. »
  5. دکور مغازه لوازم ورزشی چگونه باید باشد؟ (9 پیشنهاد جذاب)
دکور مغازه لوازم ورزشی
5/5 - (1 امتیاز)

چه چیزی در یک فروشگاه لوازم ورزشی مهم است؟ چقدر برای دکور مغازۀ لوازم ورزشی خود انرژی، پول و وقت صرف می‌کنید؟ برای پاسخ دادن به این سوالات لازم است چند سوال از شما بپرسیم. به سوالات بعدی با دقت و تمرکز فکر کنید و جواب دهید.

  1. از آخرین باری که به عنوان یک خریدار در یک مرکز خرید یا خیابانی پر از مغازه‌های رنگارنگ قدم زدید چقدر می‌گذرد؟
  2. چه چیزی باعث شد وارد فروشگاه یا مغازۀ خاصی شوید؟
  3. و از همه مهمتر چه چیزی باعث شد خرید کنید؟
دکور مغازه لوازم ورزشی
آیا دکور مغازه لوازم ورزشی مهم است؟

ما در این مقاله قصد داریم از اهمیت و نقشی که دکور مغازه لوازم ورزشی در جذب مشتری و فروش بیشتر دارد برای شما بنویسیم. به همین منظور لازم است به سوالاتی که در ابتدای مقاله خواندید، پاسخ دهیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

یک تعریف ساده از دکوراسیون 

به طور کلی دکوراسیون یعنی فرآیند جذاب‌تر یا زیباتر ساختن یک محیط، فضا یا ویترین. این فضا می‌تواند یک منزل، یک فروشگاه یا حتی یک خیابان باشد. یکی از مهمترین نتایجی که ایجاد یک دکوراسیون جذاب و زیبا دارد، جلب توجه دیگران است و این که چرا ما باید توجه دیگران را جلب کنیم به هدف ما بستگی دارد.

مثلا هدف از دکور مغازۀ لوارم ورزشی، جذب مشتری و فروش بیشتر است.

همه ما به شکل طبیعی و ذاتی از دیدن زیبایی سرخوش و آرام می‌شویم. حتی در بسیاری از مواقع بدون اینکه خودمان آگاه باشیم به سمت فضا، اشیا و حتی افراد زیباتر جذب می‌شویم. همین تعریف ساده اما بنیادی از دکوراسیون می‌تواند نقش و اهمیتی که دکوراسیون فروشگاه یا مغازه در جذب مشتری دارد را نشان دهد.

به تصویر زیر نگاه کنید. چه چیزی موجب می‌شود این تصویر برای شما خوشایند یا ناخوشایند باشد؟ پاسخ سوال شما می‌تواند معیارهای شما را در تعریف زیبایی و جذابیت نشان دهد.

بیشتر بخوانید: راه اندازی مغازه لوازم ورزشی 

دکوراسیون و زیبایی شناختی
دکوراسیون ترکیبی از اشیاء، مفاهیم زیبایی شناختی، هدفمندی و خلاقیت است.

اصولا وقتی به دکور فکر می‌کنیم به همه تجهیزات و اشیای فیزیکی می‌اندیشیم که باید طبق یک هارمونی و نظم متناسب کنار هم چیده شوند، اما واقعیت این است که دکوراسیون، چیزی فراتر از طراحی چیدمان اشیا و وسایل کنار هم است. مثلا یکی از مفاهیم مهمی که امروزه در طراحی دکوراسیون به کار برده می‌شود، مفهوم توجه است.

از اقتصاد توجه در دکوراسیون چه می‌دانید؟

اقتصاد توجه (attention economyمفهومی است که در دوران مدرن و اطلاعاتی امروزه کاربرد و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. تعریف کوتاه و ساده‌ای که می‌توان برای اقتصاد توجه در این مقاله ارائه داد این است که: 

“در دنیای امروز که بمباران اطلاعاتی و محصولات متنوع مردم را تحت تاثیر قرار داده است، توجه افراد یک منبع کمیاب است و تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات برای جلب این توجه رقابت می‌کنند تا محصولات، خدمات یا ایده‌های خود را به فروش برسانند”.

اقتصاد توجه
جذب توجه در دنیای به شدت رقابتی امروز، نقش مهمی در فروش دارد.

از مفهوم اقتصاد توجه در حوزه‌های زیادی استفاده می‌شود، از جمله در محتوانویسی، دکوراسیون مغازه‌ها، تبلیغات و طراحی محصول. با توجه به اهمیت زیادی که این مفهوم دارد و کمک زیادی که می‌تواند به جذب مخاطب و مشتری داشته باشد.

افرادی که از آن به طور صحیح در مارکتینگ و دکوراسیون استفاده می‌کنند، سهم بیشتری از بازار را به دست خواهند آورد. چرا که تنوع محصولات، فروشگاه‌ها و حتی برندها و کیفیت‌ها به قدری زیاد است که قطعا هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم به همۀ آنها توجه کنیم.

با این توضیحات شاید لازم باشد دوباره به ابتدای مقاله بروید و به سوالاتی که از شما پرسیدیم، دوباره فکر کنید. چه چیزی باعث می‌شود از میان ده‌ها فروشگاهی که مثلا وسایل ورزشی عرضه می‌کنند ما مغازه سوم را انتخاب کنیم.

آیا دکور مغازه لوازم ورزشی در اولین اقدام ما به تصمیم‌گیری نقش ندارد؟ پاسخ مثبت است. در نتیجه حالا که با این مفهوم و نقش مهمی که دارد آشنا شدیم باید بدانیم چطور از آن در دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی استفاده کنیم، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن مغازه های لوازم ورزشی

سه نکتۀ مهم در دکور مغازه لوازم ورزشی

در طراحی دکور مغازه لوازم ورزشی خود به این سه مورد توجه داشته باشید:

  • مشتریان هدف 
  • قوانین و مقررات حاکم بر ویترین و دکوراسیون 
  • ابعاد مغازه 

قطعا دکوراسیون فروشگاهی که لوازم بدنسازی می‌فروشد با دکوراسیون فروشگاهی که لوازم شنا می‌فروشد تفاوت زیادی دارد. به همین دلیل لازم است ابتدا بدانید دقیقا مشتریان هدف شما کدام گروه هستند، زنان، مردان، بدنسازان، کوهنوردان و یا عموم مردم.

دکور مغازه لوازم ورزشی
دکور مغازه لوازم ورزشی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

بیشتر بخوانید: فواید عصای کوهنوردی برای ورزشکاران 

هر کشوری قوانین و محدودیت‌های خاص خودش را دارد. برای اینکه با خیال امن و فراغ بال دکور مغازه لوازم ورزشی خود را طراحی کنید، بهتر است اطلاعات کافی در مورد این قوانین داشته باشید. حتی اگر محدودیت‌های هم در این مورد وجود داشته باشد، یادتان باشد که محدودیت و کمبود می‌تواند مادر خلاقیت و ایده‌پردازی نوین و بکر باشد.

چه بسا شما بتوانید ایده‌هایی ارائه کنید که منحصربه‌فرد و اختصاصی باشد، یا ایده‌هایی که دیگران از شما الگو بگیرند. به همین ترتیب باید به ابعاد مغازه و فضایی که برای دکور در نظر دارید هم دقت داشته باشید. با توجه به فضایی که دارید شاید لازم باشد از دکور مینیمال استفاده کنید.

برای شروع طراحی و ایده‌پردازی در جهت دکور مغازه لوازم ورزشی خود به همین سه مورد اصولی و مهم توجه داشته باشید و در کنار این سه مورد از مفهوم اقتصاد توجه هم استفاده کنید.

ما تا اینجا دربارۀ اهمیتی که یک دکوراسیون جذاب و اصولی در جذب مشتری و فروش بیشتر دارد، صحبت کردیم. همین طور گفتیم که در دنیای امروزه که تنوع محصولات، تعدد فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان محصولات بسیار بیشتر از قبل شده است، رقابت بیشتری هم وجود دارد.

در این شرایط افرادی که می‌دانند چگونه توجه مشتریان بالقوه را به خودشان جلب کنند، در رقابت‌ها موفق‌تر عمل می‌کنند، مشتریان بیشتری جذب خواهند کرد و در نتیجه فروش و سود بیشتری هم عایدشان خواهد شد.

برای اینکه برای دکور مغازه لوازم ورزشی به شما کمک بیشتری کرده باشیم، در ادامۀ این مقاله چند ایده در طراحی دکوراسیون در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنان با ما همراه باشید.

چند ایدۀ جذاب برای دکور مغازه لوازم ورزشی

هر فروشگاهی باید به گونه‌ای طراحی شود که با برند، مخاطبان هدف و جمعیت شما همخوانی داشته باشد. فروشگاه ورزشی شما باید به روشی کارآمد طراحی شود تا بتوانید طیف کامل محصولات خود را به نمایش بگذارید و پوشش دهید.

قبل از اینکه طراحی خود را شروع کنید با توجه به نکات مهمی که قبلا گفتیم، یک ایده و طراحی برای خود داشته باشید. داشتن طراحی به شما کمک می‌کند تمرکز خود را از دست ندهید. علاوه بر این در زمان و هزینه هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

صرفه جویی
برنامه‌ریزی داشته باشید تا در وقت و پول صرفه‌جویی کنید.

اجازه دهید برخی از ایده‌های طراحی برای دکور مغازه لوازم ورزشی را با شما به اشتراک بگذاریم. شاید یکی از این ایده‌ها دکوراسیون بعدی شما باشد.

1- ترکیب چوب و نورپردازی

برای اولین ایده از سلیقۀ نویسنده استفاده کردیم. ترکیبی از قفسه‌ها و کف چوبی با نورپردازی توسط نوارهای LED. به نظر ساده، جذاب و گرم است. استفاده از چوب در دکوراسیون همیشه احساس امنیت و آرامش به بیننده منتقل می‌کند.

دکوراسیون چوب و جنگل
دکوراسیون چوبی احساس امنیت و آرامش را منتقل می‌کند.

اگر در کافی‌شاپ‌هایی که دکوراسیون چوبی دارند خودتان را به نوشیدن یک قهوه دعوت کرده باشید، حتما این احساس را تجربه کرده‌اید. خب حالا تصور کنید مشتری وارد مغازه لوازم ورزشی شما شده و این احساس را تجربه می‌کند.

احتمالا حرکت بعدی او سپری کردن مدت زمان بیشتر در مغازه شما خواهد بود. فرصتی عالی برای مذاکره و متقاعد کردن یک مشتری که احساس خوبی از فضا گرفته است.

2- نمایش همۀ محصولات

فرض کنیم محصولات شما تنوع زیادی دارد و لازم است همۀ محصولات خود را در معرض دید مشتری بگذارید. از طرفی هنوز برای دکور مغازه لوازم ورزشی خود تصمیم نگرفته‌اید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از دکوراسیونی است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا چیدمان کاملی از تک تک محصولات خود داشته باشید. مثلا قفسه‌هایی که روی دیوارهای مغازه طراحی شده، میز یا قفسه دیگری که درست وسط مغازه قرار دارد و محصولات خود را روی آن با یک هارمونی خلاقانه چیده‌اید.

دکوراسیون مناسب برای تنوع محصولات
این طراحی برای مغازه‌هایی که تنوع محصولات بالایی دارند مناسب است.

برای زیباسازی این فضای ساده، کاربردی و کاملا تماشایی از یک فریم نورپردازی شدۀ مربعی هم در سقف استفاده کنید. به نظر من زیباست. نظر شما چیست؟

3- ترکیب کف‌پوش ماربل و دیوارهای چوبی 

در این طراحی تمرکز بیشتر روی دیوارپوش‌ و کف‌پوش است. اگر به ترکیب دو متریال مختلف در طراحی دکوراسیون علاقمندید، این بار که خواستید دکور مغازه لوازم ورزشی خود را تغییر دهید، می‌توانید از ایدۀ سوم استفاده کنید. در این طراحی از کف‌پوش ماربل و تم مشکی چوبی برای دیوارها استفاده شده است.

مغازه ورزشی
استفاده از متریال‌های متفاوت در طراحی جذابیت خاصی دارد.

در این نوع طراحی قفسه‌ها به طور مرتب چیده شده‌اند و نمایی کلی از محصولات را نمایش می‌دهد. چراغ‌های LED نقطه‌ای برای هدف قرار دادن محصولات خاص استفاده شده تا به آنها جلوۀ ویژه‌ای ببخشند. در کنار این آیتم‌ها می‌توانید از تصاویر ورزشکاران محبوب و مرتبط با محصولات خود هم استفاده کنید.

این نوع طراحی در همان نگاه اول در جلب توجه موفق عمل می‌کند و در چشم بیننده تاثیرگذار است.

4- کف‌پوش چوبی و سقف مشکی

12 7
این ایده برای آنهایی که دکوراسیون تیره را می‌پسندند، گزینۀ خوبی است.

طرح شمارۀ 4، ترکیبی از سقف مشکی و کف چوبی است، یک ترکیب برنده که حتی در عکس هم بسیار فریبنده است. چنین چیدمانی از تک تک آیتم‌ها برای زیباسازی و برجسته‌کردن محصولات استفاده می‌کند. در مرکز مغازه یک میز قرار داده شده است که تعدادی از محصولات گران‌قیمت روی آن قرار داده شده است. روی سقف برای زیباسازی از لوله، نورپردازی نواری و نقطه‌ای استفاده شده است.

علاوه‌بر این، هر قفسه مجهز به نورپردازی اختصاصی است تا محصولات را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر کند. اگر برای شما مهم است که در طراحی دکور مغازه لوازم ورزشی خود تاکید بیشتری روی عرضۀ محصولات داشته باشید، می‌توانید از این ایده استفاده کنید.

5- ترکیب رنگ سبز و چوب 

به نظر شما نویسنده می‌تواند دو مورد از این طراحی‌ها را انتخاب کند؟ طراحی شمارۀ 5 به راستی که مورد علاقه و پسند من است. رنگ سبز در کنار چوب بسیار تاثیرگذار است و کشش زیادی ایجاد می‌کند. این ترکیب نه تنها زیبا و فوق‌العاده چشم‌نواز است، بلکه تقریبا هر دو جنس آقایان و خانم‌ها آن را می‌پسندند. پس اگر دنبال یک طراحی برای دکور مغازه لوازم ورزشی بانوان هستید هم می‌توانید با خیال راحت از این طراحی استفاده کنید.

دکور مغازه جدید
ترکیب برندۀ چوب و رنگ سبز در طراحی، بسیار چشم‌نواز است.

طراحی زیبای نورپردازی روی سقف باعث می‌شود محصولات بیشتر دیده شوند و مشتری شما را به انتخاب یکی از آنها وادار می‌کند. قفسه‌ها باز هستند، بهم ریخته نیستند و انتخاب محصول مورد نظر برای مشتری آسان‌تر است. تم چوب، گرمای خاصی به فضا می‌بخشد و حس خوشامدگویی هم دارد.

6- تم چوبی مشکی 

ساختاری عالی، تاثیرگذار و چشم‌نواز با تم چوبی مشکی، طراحی شمارۀ 6 است.

رنگ مشکی در دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی
رنگ مشکی در طراحی داخلی، از ترندهای همیشگی است.

در چنین دکوراسیونی تمامی محصولات در یک نگاه دیده می‌شوند. ارتفاع دیوارها به نمایش کامل محصولات کمک زیادی می‌کند. به‌کارگیری لامپ‌های سقفی نقطه‌ای در اولین نگاه یک تصویر زیبا از کل مغازه به بیننده ارائه می‌کند. پلان طبقات فروشگاه خیلی دقیق تنظیم شده تا مشتریان برای مدت طولانی‌تری در فروشگاه بمانند و جستجو کنند.

7- نورپردازی رنگی و قفسه 

این طرح تمرکز بیشتری روی برجسته کردن قفسه‌ها برای نمایش محصول دارد. همۀ قفسه‌ها مجهز به چراغ‌های LED زرد متمایل به نارنجی هستند. ترکیبی از نورهای آویز نارنجی و مشکی، فضای داخلی را جذاب و الهام بخش می‌کند.

قفسه در دکوراسیون
ترکیب نورپردازی رنگی با تاکید بر قفسه‌ها، محصولات را برجسته می‌کند.

کف چوبی و قفسه‌های نواری که در مرکز قرار گرفته‌اند، تاکید و تمرکز بیشتری روی محصولات ایجاد می‌کند. به طور کلی در این نوع طراحی هدف برجسته‌سازی قفسه‌ها، محصولات و آیتم‌هایی است که برای فروش هستند. این طراحی در عین سادگی بسیار کاربردی است. این طراحی می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب و به‌روز شما برای دکور مغازه لوازم ورزشی شما باشد.

بیشتر بخوانید: کفپوش سالن ورزشی چند منظوره

8- استفاده از رنگ قرمز 

رنگ قرمز به جز در مواردی خاص مثل صنایع غذایی، دارویی و درمانی که به معنای هشدار و خطر در نظر گرفت می‌شود، در اغلب موارد نشان‌دهنده انرژی، حرکت و قدرت است. ترکیب رنگ قرمز با رنگ مکمل یا چوب ترکیبی است که در سال‌های اخیر ترند شده است.

قرمز در بازاریابی
در استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون باید دقت بیشتری داشته باشید

بیشتر خرده‌فروشان برای اینکه ظاهری کاملا اسپرت به دکور مغازه لوازم ورزشی خود بدهند، از طرح کف‌پوش چوبی مانند آنچه در تصویر فوق می‌بینید، استفاده می‌کنند. تلفیق رنگ قرمز مبلمان و قفسه‌ها باهم حس اشتیاق، انرژی و اقدام را به مشتری منتقل می‌کند.

تم رنگ قرمز به معنای انرژی بالا، رقابت‌پذیری و شخصیت مطمئن است، که می‌تواند به اعتبار برند یا محصولات شما بیفزاید.علاوه‌بر این، چنین ترکیبی موجب نمایش بیشتر محصولات هم می‌شود.

 9- تم هندسی برای کفپوش و سقف

اگر خواهان یک کف‌پوش متمایز هستید، پیشنهاد ما به شما طراحی هندسی با ترکیب رنگ آبی و سفید است. این طرح کف‌پوش باعث بزرگتر به نظر رسیدن کف مغازه می‌شود.

تم هندسی
استفاده از تم هندسی باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود.

برای ایجاد هارمونی بین طرح کف و سقف، می‌توان از  قطعاتی با برش‌های هندسی در سقف استفاده کرد. قفسه‌های چوبی با نورپردازی LED هم کمک می‌کند تا تمام محصولات به صورت سازماندهی شده‌ای به نمایش گذاشته شود.

از طرفی به مشتریان در انتخاب درست کمک می‌کند. این هم یکی دیگر از ایده‌های ترند برای استفاده در دکور مغازه لوازم ورزشی شماست.

از جذب توجه مشتری تا فروش محصول

ما در این مقاله پیرامون مفاهیم کاربردی و مهم زیادی با شما صحبت کردیم. سوالات ارزشمندی را در ابتدای مقاله مطرح کردیم و تاکید شد پاسخ دقیق به این سوالات می‌تواند در مسیر بازاریابی، فروش و همچنین طراحی دکوراسیون به شما کمک زیادی بکند.

افزایش مشتری و فروش
از همان ابتدای کار برای فروش بیشتر برنامه‌ریزی کنید.

گفتیم طراحی دکوراسیون چیزی فراتر از چیدمان محصولات کنار هم است. برای اینکه بتوانید مشتری را متقاعد کنید که وارد مغازه شما شود، لازم است ابتدا حس زیبایی‌شناختی بصری او را تقویت و ارضاء کنید.به همین دلیل دکور مغازه لوازم ورزشی شما خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید، مهم است.

وقتی مشتری در نگاه اول متوجه سلیقه، مهارت شما در چیدمان درست محصولات می‌شود به شما اعتماد بیشتری خواهد داشت. چرا که پی می‌برد شما برای وقت و توجه مشتری ارزش قائل هستید.

علاوه‌بر این گفتیم جلب توجه در دنیای به شدت رقابتی امروزه بسیار حیاتی است. شما می‌توانید با استفاده از جذب توجه مشتری برای افزایش تعداد مشتری و در نتیجه افزایش فروش و سود خود یک قدم بزرگ بردارید.

بازاریابی و فروش
افزایش فروش و سودآوری به کمک دکوراسیون مناسب

تامین کنندگان لوازم ورزشی عمده

در زیر تولیدی ها و فروشگاه های لوازم ورزشی عمده را مشاهده می کنید که با کلیک روی هر کدام می توانید به اطلاعات تماس ایشان دسترسی داشته باشید. پس از کلیک روی هر کدام از برند های زیر به صفحه مخصوصشان می روید که می توانید لیست محصولات و عکس محصولاتشان را مشاهده کنید و اطلاعات دیگری مانند آدرس، لوکیشن و ساعات کاری آن ها بررسی کنید و با شماره یا واتس اپ یا تلگرام آن ها جهت سفارش و خرید محصول تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی و ایده‌پردازی دکوراسیون نوشتیم. همچنین خاطرنشان کردیم که قبل از هر اقدامی بهتر است در ابتدا مشتریان هدف و محدودیت‌هایی که در طراحی دکوراسیون دارید را در نظر بگیرید. نگران محدودیت‌ها نباشید و از آنها برای خلاقیت بیشتر استفاده کنید.

در جهت کمک به شما برای یافتن ایده‌های ترند و به‌روز، چندین ایدۀ طراحی جدید معرفی کردیم و توضیح دادیم که از هر کدام چطور استفاده کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله دیدگاه شما نسبت به طراحی دکور مغازه لوازم ورزشی بهتر از قبل شده باشد و با استفاده از راهنمایی‌هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم، برای طراحی دکور مغازه لوازم ورزشی خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

اسپرت مال اولین و بزرگترین پاساژ آنلاین خرید عمده لباس و لوازم ورزشی در ایران است.

برند های محبوب ورزشی ایرانی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه